Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Porsche Taycan GTS Dilancarkan Di Malaysia Dengan Harga RM708K

Sime Darby Auto Performance telah melancarkan Porsche Taycan GTS baharu di Malaysia.

Porsche Taycan sangat popular di Malaysia dan di seluruh dunia. Terdapat dua gaya badan dan banyak variasi. Rakyat Malaysia kini boleh mengharapkan untuk melihat varian baharu Taycan 4 pintu kerana ia telah dilancarkan di sini oleh Sime Darby Auto Performance, yang mewakili jenama Porsche di Malaysia.

“Kami didorong oleh keghairahan kami untuk kereta sport dan kemampanan kerana Porsche memperkenalkan kereta sport serba elektrik pertama di Malaysia, – Taycan – menandakan era baharu mobiliti elektrik yang sporty. Sejak itu, rangkaian model Taycan telah diterima dengan baik dan hari ini, kami membawakan derivatif baharu yang mewakili titik manis dalam rangkaian Taycan, GTS,” kata Christopher Hunter, Ketua Pegawai Eksekutif Sime Darby Auto Performance.

Porsche Taycan GTS didatangkan dengan Pakej Premium sebagai standard di Malaysia dan berharga RM708,000 untuk 2022 termasuk diskaun SST yang berterusan untuk kenderaan yang diimport sepenuhnya. Dipadankan dengan pengecualian cukai jalan semasa untuk semua kenderaan elektrik, Taycan GTS ini akan menjadi pilihan ramai Dato’2, Tan Sri2 dalam pasaran untuk set roda bebas emisi baharu.

Pakej Premium termasuk Pengecas AC 22kW, Sambungan Pengecas Mudah Alih, Kabel Pengecasan, Pengurus Tenaga Rumah, Kawalan Iklim Termaju 4 Zon, cermin luaran lipat elektrik, paparan penumpang, ParkAssist dengan pemandangan sekeliling dan banyak lagi.

Porsche Taycan 4 pintu telah dilancarkan di Malaysia pada September 2020 dan boleh didapati dalam empat varian – Taycan, Taycan 4S, Taycan Turbo dan Taycan Turbo S. Hanya Taycan standard ialah kenderaan pacuan roda belakang, selebihnya menampilkan pacuan semua roda. Slot Taycan GTS betul-betul di bawah Taycan Turbo dari segi harga, output kuasa dan spesifikasi.

Ia diposisikan sebagai yang serba sporty dalam rangkaian di Malaysia dengan kuasa lebihan 598PS dengan Kawalan Pelancaran, memberikannya masa 0-100km/j selama 3.7 saat dan kelajuan maksimum 250km/j. Mod ini boleh aktif selama sepuluh saat pada satu masa. Dalam kebanyakan kes, motor akan dihadkan kepada 517PS yang lebih munasabah, tetapi masih mengagumkan.

Porsche Taycan GTS didatangkan dengan Bateri Prestasi 93.4kWh Plus dan didatangkan dengan rangkaian pengoptimuman baharu yang membolehkannya jarak rasmi sejauh 504km. Ini menjadikannya model Taycan pertama di Malaysia yang memecah jarak 500km.

Porsche Taycan GTS mendapat Porsche Active Suspension Management yang ditala khas untuk varian tertentu ini. Stereng gandar belakang pilihan juga disediakan untuk menjadi lebih sporty dan corak bunyi yang lebih kaya untuk Porsche Electric Sport Sound adalah sorotan pemacu utama model Taycan ini.

Dari segi penampilan, model GTS mendapat banyak butiran hitam atau gelap pada bahagian luar, seperti tradisi untuk Porsche yang mengandungi tiga huruf ini. Black Race-Tex banyak ditonjolkan di dalam kabin, begitu juga dengan kemasan aluminium berus dan anodis hitam.

Satu lagi pilihan baharu untuk Taycan GTS ialah bumbung panoramik dengan Sunshine Control, yang mengubah kaca bumbung daripada jernih kepada legap dengan satu sentuhan butang. Ini bukan kenderaan pertama yang membawa ciri ini, tetapi dalam gaya tipikal Porsche, beberapa inovasi telah dilakukan di sini.

Buat pertama kali dalam mana-mana kereta, terdapat 9 segmen berbeza yang boleh ditukar secara individu dan terdapat tahap yang berbeza untuk kelegapan (Jelas, Semi, Bold dan Matte).

Previous post

Konsep Bawa Kereta Mesra Alam Redah Hutan Belantara

Next post

Nama Chery Tiggo 8 PLUS Kunpeng e+ Mungkin Mengarut

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *