Bisnes

Hyundai Menutup HQ R&D Pembangunan Enjin Petrol Dan Diesel Namyang

Hyundai Motor Group nampaknya sudah selesai dengan membangunkan enjin pembakaran dalaman.

Jika anda mahukan bukti kukuh bahawa hari enjin pembakaran dalaman sudah habis, berita ini khas untuk anda. Rupa-rupanya, Hyundai Motor Group sudah pun menutup jabatan pembangunan enjin pembakaran dalaman di Ibu Pejabat Penyelidikan & Pembangunan Namyang. Ini menandakan tamatnya teknologi enjin baharu seperti CVVD daripada konglomerat auto Korea Selatan. Itu termasuk Genesis (yang sudah komited dengan 100% elektrik), Hyundai, Kia dan IONIQ. Ini juga mungkin menandakan penamat, atau sekurang-kurangnya perubahan dalam bahagian berkaitan sukan permotoran Hyundai dan subjenama N berprestasi tinggi mereka.

Berita dari The Korean Car Blog ini dikeluarkan berikutan pengumuman bahawa Presiden dan Ketua Penyelidikan dan Pembangunan syarikat itu, Albert Bierman, akan bersara. Walaupun sudah bersara, Bierman, bekas eksekutif BMW, masih akan kekal sebagai Penasihat Teknikal Eksekutif untuk Kumpulan Hyundai Motor yang berpangkalan di Eropah dan akan menyokong pembangunan kenderaan berprestasi elektrik mereka.

“Adalah satu keseronokan dan penghormatan yang luar biasa bagi saya untuk bekerja untuk Hyundai Motor Group dan menerajui bahagian kejuruteraan kami untuk menjadi pusat R&D dalam keseluruhan industri automotif. Kini, kenderaan kami menonjol selain daripada persaingan dalam banyak aspek dan merangkumi kepakaran dan komitmen kejuruteraan kami yang kukuh,” kata En. Biermann (65). “Korea akan kekal sebagai rumah kedua saya, dan semua rakan sekerja saya di Hyundai Motor Group akan sentiasa dianggap sebahagian daripada keluarga saya. Saya ingin mengakui bahawa kejayaan kami sentiasa berdasarkan semangat kolektif yang kuat daripada ramai yang berbakat di Hyundai dan saya akan menghargai pencapaian unik kami di mana sahaja saya berada.”

Hyundai President R&D Albert Bierman retires

Hyundai Motor Group juga telah menubuhkan Pusat Pembangunan Bateri dan akan menyusun semula Bahagian R&D mereka untuk memberi tumpuan kepada perkembangan berkaitan dengan rangkaian kuasa elektrik. Antara strategi penyusunan semula ialah strategi yang menyatukan Pasukan Pengurusan Lindungi dan Pasukan Pembangunan Produk Bersepadu untuk setiap kenderaan untuk mempercepatkan garis masa projek.

“Berkat usaha gigih Albert, dedikasi yang tidak berbelah bahagi dan semangat yang luar biasa untuk syarikat, kami telah dapat mencapai banyak pencapaian hebat di seluruh barisan kenderaan kami yang mustahil untuk menamakan semuanya,” kata Euisun Chung, Pengerusi Eksekutif Hyundai Motor Group . “Komitmen beliau untuk menyampaikan piawaian kejuruteraan yang paling tinggi telah memainkan peranan penting dalam Kumpulan kami menjadi salah satu peneraju automotif global yang terkemuka.”

Previous post

Proton Umum Bantuan Tambahan Kepada Mangsa Banjir

Next post

Tech Bateri BYD Akan Masuk Kenderaan Toyota Dan Ssangyong Di Masa Depan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *