Bisnes

Tech Bateri BYD Akan Masuk Kenderaan Toyota Dan Ssangyong Di Masa Depan

BYD China bukan sahaja bekerja dengan Tesla. Nama-nama terbesar dalam industri mendapat bantuan mereka.

Sedang kami bergerak ke arah masa depan kenderaan elektrik, banyak jenama kereta tradisional mendapati sukar dan mahal untuk menghasilkan penyelesaian bateri yang kompetitif sendiri. Ada yang membeli atau melabur dalam syarikat permulaan, manakala yang lain telah menghentikan pembangunan teknologi ICE untuk memfokuskan perbelanjaan R&D pada kenderaan elektrik. Dalam persekitaran inilah BYD China mendapati dirinya semakin penting.

Ogos lalu, Tesla berkata bahawa ia akan mula menggunakan teknologi Blade Battery BYD dalam beberapa kereta yang dibuatnya di China. Baru-baru ini, Ssangyong yang muflis dan kini telah diperbaharui mengumumkan perkongsian dengan BYD sebagai pembekalnya.

FinDreams BYD telah disediakan khusus untuk jenis usaha niaga ini. Ia pada asasnya adalah anak syarikat pembuat bateri OEM syarikat, yang membenarkan syarikat lain untuk mendapatkan penyelesaian tanpa menghalang cita-cita serius BYD sendiri sebagai pemain EV. Walaupun SUV seperti BYD Tang lebih berkemungkinan menarik perhatian orang ramai, perlu diperhatikan bahawa perniagaan utama syarikat berkenaan dengan pengeluaran bateri, sebagai salah satu yang terbesar dalam industri.

Malah Toyota Mendapat Tech Bateri BYD

Lebih-lebih lagi, nampaknya walaupun Toyota telah beralih kepada BYD dalam usaha untuk membuat sedan elektrik kecil untuk pasaran China pada 2022. Ini nampaknya berpunca daripada fakta bahawa BYD mempunyai bateri bilah LiFePo yang lebih cekap saiz. Walaupun begitu, Toyota juga secara bebas mengejar teknologi bateri solid state nya sendiri.

“Kami menghargai BYD dan Toyota boleh menjadi ‘rakan sepasukan’, dapat mengetepikan saingan dan bekerjasama. Kami berharap untuk terus memajukan dan mengembangkan kedua-dua BYD dan Toyota daripada usaha usaha sama dengan BYD,” kata eksekutif Toyota Shigeki Terashi.

t

Apakah kesan ini untuk industri? Well, ia hanya menunjukkan betapa industri berubah terima kasih kepada elektrifikasi. OEM lama masih mempunyai tempat mereka dalam industri, tetapi akan ada banyak yang agak baharu yang boleh melonjakkan persaingan mereka apabila teknologi beralih dan peluang baharu muncul.

Previous post

Hyundai Menutup HQ R&D Pembangunan Enjin Petrol Dan Diesel Namyang

Next post

FGV Perkembang Flit Dengan 44 Unit Trak MAN TGS 6X4

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *