Berita Auto

Sedan Honda Civic Baharu Sudah Masuk Bilik Pameran Pengedar AS

Terdapat banyak antisipasi di sekitar Honda Civic generasi ke-11 baharu.

Dilancarkan secara global pada bulan April. Di hampir setiap pasaran kecuali Jepun, model Civic Sedan yang keluar adalah model yang sangat berjaya. Ia menawarkan enjin turbocharged dengan tork yang kuat dan ia mempunyai penampilan yang menarik. Harapannya tinggi untuk penggantinya, yang kini muncul di bilik pameran pengedar di seluruh Amerika Syarikat.

Kami tahu terdapat banyak peminat Honda Civic Malaysia, jadi kami akan memberi anda gambaran ringkas mengenai Civic Amerika dan bagaimana ia dilengkapi.

Harga Civic 2022 bermula dari AS $ 21,700. Itu sebenarnya rendah sedikit daripada model keluar, yang harganya bermula dari US $ 24,940. Inilah rupa varian Civic di AS:

Kedua-dua enjin dibawa ke hadapan dari kereta generasi sebelumnya dengan peningkatan. Turbo kini mempunyai VTEC di belah ekzos, dan 6 kuasa kuda lebih banyak daripada sebelumnya.

Di Malaysia, Civic asas kami dikuasakan enjin 1.8 liter R18 dan bukannya K20 2.0 liter. Sejak dilancarkan, transmisi manual tidak tersedia dan hanya CVT adalah satu-satunya caranya. Honda telah mengesahkan bahawa varian sedan ini akan diikuti oleh Civic Hatchback, serta “Si” dan Type R.

Perkara yang paling menarik mengenai Honda Civic baharu ini ialah ia dilengkapi dengan senarai peralatan yang besar. STANDARD pada semua model sedan Civic adalah Honda Sensing, peringatan tali pinggang keledar belakang dan peringatan tempat duduk belakang juga standard. Item standard lain ialah skrin sentuh 7 inci dengan Apple Carplay dan Android Auto, butang push-to-start, kluster instrumen digital separa dan lampu depan LED.

Varian lain, seperti Civic Sport menambah roda 18″, tayar berprofil rendah, aksen luaran hitam, hujung ekzos krom, audio 8 pembesar suara, upholsteri yang ditingkatkan, paddle shifter, pedal sport dan profil pemandu mod Sport.

Melangkah ke model EX bukan sahaja memberi anda turbo 1.5 dengan tork 180hp dan 240Nm, tetapi juga menambah peralatan. Model ini mempunyai blind spot detection, sliding moonroof, heated seats, heated side mirrors dan kawalan dual auto climate.

Akhir sekali, ada model Civic Touring. Ini adalah setara AS dengan Civic Turbo 1.5 TC-P kami, tetapi ia mempunyai lebih banyak peralatan daripada yang kami ada. Ia juga khusus untuk pelanggan AS dan realiti pasaran. Ia menambah tempat duduk kulit model EX, tempat duduk depan pelaras elektrik, radio Siriux XM, built-in navigasi, unit infotainment 9″ dengan Carplay Apple Wireless dan Android Auto, premium Bose, kluster instrumen digital 10.2 ″, sensor parkir (depan dan belakang), pad pengecas Qi, dan lampu kabus LED antara lain.

Previous post

Pemandu Sukarelawan Diperlukan Untuk Program Pengangkutan Percuma GoVax

Next post

Honda Akan Membersarakan Odyssey, Legend Dan Clarity

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *