Sukan

Mitsubishi’s Ralliart Akan Kembali Selepas 11 Tahun

Ralliart, Cabang Persembahan Mitsubishi Motors Hidup Balik!

Mitsubishi Motors baru sahaja mengeluarkan Laporan Kewangan Tahun 2020. Ianya tidak begitu baik untuk mereka tahun lalu (tidak baik bagi kebanyakan pembuat kenderaan sebenarnya), tetapi mereka mempunyai beberapa rancangan besar untuk tahun 2021. Syarikat mahu mentakrifkan semula visi mereka dan mencari “Mitsubishi-ness” mereka. Salah satu taktik yang mereka cadangkan adalah memperkenalkan semula jenama Ralliart.

Betul, setelah 11 tahun tidak aktif, nama Ralliart akan digunakan sekali lagi. Tidak jelas sejauh mana Mitsubishi Motors akan membawa jenama itu kali ini. Ralliart adalah bahagian prestasi tinggi dan sukan permotoran syarikat. Ada kemungkinan kebangkitannya hanya demi menciptakan bodykit dan decal pack baharu untuk model yang ada tanpa peningkatan prestasi.

Tidak ada perincian rancangan kebangkitan Ralliart yang dikongsi. Ia tertera pada dua gambar yang disertakan. Satu menunjukkan Mitsubishi Triton dengan decals Ralliart dan bodykit. Yang lagi satu menunjukkan decal Ralliart klasik dan slogan “Spirit of Competition”. Ia menyebut “bahagian Ralliart”. Kami berpendapat bahawa Mitsubishi Motors akan menghidupkan semula jenama untuk membantu mencadangkan alatan di peringkat penjual.

Adakah anda sendiri teruja untuk kebangkitan Ralliart? Adakah ia sesuai dengan trajectory Mitsubishi Motors semasa ke arah elektrik dan SUV-ification? Beritahu kami.

Berikut adalah sejarah ringkas Ralliart untuk mereka yang tidak tahu.

Tentang Ralliart

Berikutan Krisis Kewangan Global 2008, Mitsubishi Motors memutuskan untuk menutup bahagian prestasi yang berusia lebih dari 25 tahun. Ini berlaku pada bulan Mac 2010. Walaupun Mitsubishi tidak menjual hak apa pun yang berkaitan dengan nama Ralliart, perniagaan itu merosot dengan ketara.

Mitsubishi menamatkan sokongan pelanggan sukan permotorannya, membatalkan perancangan, pengembangan dan peralatan baru produk Ralliart dan menutup perkhidmatan maklumat dan berita dalam taliannya. Walaupun nama itu disimpan dan digunakan dalam keadaan yang sangat terbatas, aktiviti perniagaan tradisional pada dasarnya diputuskan.

Nama Ralliart dimulakan pada tahun 1984 dengan Andrew Cowan, pemandu pasukan Mitsubishi berpengalaman. Bahagian Ralliart Eropah dan Australia sebahagian besarnya bertanggungjawab untuk membawa kejayaan sukan permotoran kepada syarikat itu, termasuk kemenangan berturut-turut WRC Tommi Mäkinen selama 4 tahun yang memberi inspirasi kepada Mitsubishi Lancer EVO VI Tommi Mäkinen Edition yang dijual dengan harga rekod minggu lalu.

Previous post

Maklumat Dan Gambar Model Volkswagen Tiguan 2022

Next post

Audi A3 Sportback Dan Sedan Dilancarkan Di Singapura

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *