Berita Auto

DS 3 Crossback Spotted Di Tengah Kuala Lumpur

Ini bukan kali pertama DS 3 Crossback ini dilihat di Malaysia.

Kenderaan gaya hidup DS yang baharu ini telah dilihat di jalan-jalan di Malaysia beberapa bulan kebelakangan ini dan ini hanya bermaksud bahawa pelancaran sudah hampir tiba. Beberapa hari yang lalu, saudaranya, Peugeot 2008 Crossover dilihat oleh kami di sepanjang Lebuhraya Persekutuan dengan plat perdagangan.

Minggu ini DS 3 dilihat dan difoto oleh peminat Citroen dan DS, Oscar Wks di tengah-tengah Kuala Lumpur, di belakang pusat membeli-belah Pavilion.

Jenama DS adalah bahagian mewah jenama kereta Citroen yang terkenal dan ikonik. Nama auto Perancis yang mewah ini popular di Perancis dan beberapa bahagian Eropah tetapi masih belum dapat membuat namanya di pasaran automotif global.

Pada bulan November 2018 jenama DS membuat penampilan rasmi pertama di Malaysia di KLIMS di bawah Nasim dan ini hanya beberapa bulan selepas pelancaran bilik pameran. Kemudian pada bulan Jun 2019, SUV DS 7 Crossback dilancarkan oleh Nasim dengan harga RM199,000.

DS 3 Crossback
DS 3 Crossback Crossover
DS 3 Crossback 1.2L Turbocharged
DS 3 Crossback Dashboard
DS 3 Crossback Avant Garde Cockpit

Kemudian pada bulan Disember 2020 diumumkan bahawa Nasim telah melepaskan pengedaran Peugeot dan DS di Malaysia dan Berjaya Auto Alliance telah mengambil alih. Berjaya Auto Alliance telah memperoleh pengedaran tunggal kenderaan Peugeot di Malaysia. Entiti baru ini juga mempunyai hak penjualan dan penjualan alat ganti untuk kenderaan PEUGEOT, CITROEN dan marque DS di Malaysia. Kami menyoroti perubahan pengedaran ini pada awal September 2020.

Jadi, sekarang sudah jelas bahawa Berjaya Auto Alliance akan melancarkan DS 3 Crossback di Malaysia tidak lama lagi. Dibangun di atas Platform serba baharu, ia membuka cakrawala baru dalam teknologi dan gaya. Crossback DS 3 ini dipasarkan sebagai kenderaan bandar dan gaya hidup keluarga jarak jauh.

Mengetepikan konvensyen, ia memilih teknologi yang luar biasa termasuk lampu depan DS MATRIX LED VISION, pemegang pintu siram yang automatik dan paparan pemanduan digital sepenuhnya. Ciri-ciri avant-garde ini seiring dengan rasa selesa, pelbagai peralatan keselamatan dan fungsi bantuan pemandu (seperti pemanduan autonomi, level2) dan keunggulan akustik yang tiada tandingannya. Elegan dan menarik, DS 3 Crossback adalah untuk semua orang yang mencari kereta dengan tarikan segera yang bergaya dan dinamik.

DS 3 Crossback menawarkan pengalaman automobil baharu dan unik, seperti yang dilakukan oleh DS 7 Crossback.

Ia memenuhi semua kriteria untuk menarik dan mempertahankan pelanggan yang demanding yang tidak bersedia untuk mengorbankan ciri untuk ukuran dan kekompakan. Pencinta objek yang cantik akan terpesona dengan reka bentuk ukirannya, kreativiti dalamannya dan penjagaan yang dijaga dengan perincian yang paling kecil.

Teknologi avant-garde memberikan pengalaman pemanduan kepada pelanggan yang dicirikan oleh keselesaan, kesejahteraan, ketenangan fikiran dan kesenangan, sepanjang semua jenis perjalanan dan untuk semua jenis penggunaan.

Crossback DS 3 dapat dikenalpasti pada pandangan pertama sebagai crossover premium dan padat, dengan panjangnya 4.12m, kedudukan jalan yang lebar dan roda besar (690mm, 18 “), serta pelepasan tanah.

Di bahagian depan, DS WINGS membentuk gril dengan lambang DS. DRL (Lampu Siang) dengan LED menegak dan lampu depan sistem DS MATRIX LED VISION tirus menunjukkan kelebihan dan prestasi kontemporari. Kesan diperkukuhkan oleh bonet melintang bergaris lebar.

Penghantaran power dari enjin petrol turbocharged 1.2 silinder 1.2Lnya memadai dengan enjin 153bhpnya yang memberikan pecutan 0-100km / j 8.8 saat. Sama ada anda memilih enjin pembakaran dalaman standard ini atau model elektrik sepenuhnya yang mungkin tiba pada waktunya apabila stesen pengisian EV lebih banyak dan berjalan di seluruh negara, anda boleh yakin dengan kualiti dan kemasan DS yang berkualiti tinggi di dalamnya.

Previous post

Produksi BMW MINI Tergendala Kerana Kekurangan Cip

Next post

Proton Catat Peningkatan Jualan Untuk 3 Bulan Berturut-turut

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *