Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Hyundai Santa Cruz Akan Dilancarkan Pada 15 April

Santa Cruz akan melihat cahaya hari enam tahun selepas ia diperkenalkan dalam bentuk konsep.

Ia sudah lama mendatang, dan Hyundai akhirnya mengesahkan bahawa trak pikap Santa Cruz akan membuat pelancaran perdana dunia digitalnya pada 15 April ini. Untuk membuat peminat tetap bersemangat sementara itu, pembuat kereta Korea telah mengeluarkan beberapa gambar teaser model yang akan datang.

Hyundai-Santa-Cruz-front-2.0

Walaupun gelap, gambar memberi kita gambaran yang lebih jelas akan reka bentuk luar Santa Cruz, yang dijuluki sebagai ‘kenderaan pengembaraan sukan’. Seperti yang anda lihat, bahagian depannya sangat mirip dengan Tucson, dengan lampu siang yang bersatu dengan lancarnya dengan gril parametrik.

Dari tepi, Santa Cruz tampak lebih ramping dan lebih lancar daripada kebanyakan trak pikap di pasaran, berkat tiang C yang miring dan garis watak yang menonjol yang membentang dari dasar tiang A ke belakang.

Hyundai-Santa-Cruz-back-left-4.0

Di bahagian belakang, keperibadian trak diserlahkan lagi dengan adanya lampu ekor LED berbentuk tukul dan nama model yang terpampang pada tailgate.

Hyundai belum memberikan butiran teknikal mengenai Santa Cruz ini, tetapi syarikat itu mengatakan trak itu mempunyai lantai terbuka yang memberikan “fleksibiliti membawa gear yang pelbagai”.

BHPetrol_Euro5 Diesel_Web Banner_BM_GoHedGostan

SIARAN MEDIA

Hyundai has released the first teaser sketch of its highly anticipated Santa Cruz Sport Adventure Vehicle. The 2022 Santa Cruz will break new ground within the SUV, Truck and Crossover segments by offering a new category of vehicle unlike anything else in the U.S. market. Santa Cruz boasts bold yet sophisticated design, powerful and efficient powertrain options, a flexible open bed for gear, cutting-edge connectivity and a highly maneuverable all-wheel drive platform that is equally at home in urban and adventure-focused environments. The Santa Cruz will be produced in Montgomery, Alabama this summer.

“Santa Cruz, with its bold styling, breaks open all-new segment territory, both for Hyundai and the industry as a whole. Open-bed flexibility coupled with closed-cabin security meets the changing everyday needs of its adventure-oriented buyers, while powerful and efficient engines and superb maneuverability ensure it is a pleasure to drive in urban or off-road environments. Our customers will wonder just how they managed before owning one,” said Jose Munoz, president and CEO, Hyundai Motor North America.

Previous post

Geely ZEEKR Untuk Mencabar Tesla Dalam Segmen EV Premium

Next post

Range Rover SVAutobiography Kini Terdapat Dalam Edisi Ultimate

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *