Berita Auto

2022 Facelift Lexus ES Didedahkan

Lexus ES Facelift generasi ke-7 telah didedahkan dengan gril baharu dan beberapa peningkatan lain.

Bila berkenaan dengan kemewahan tulen, Lexus ES sentiasa memberikan nilai dan keselesaan terbaik dalam segmennya. Kami mengalami itu sendiri dengan ES 250 tahun lalu. Tahun ini, Lexus memberikan ES penambahbaikan kecil, dengan sebahagian besar reka bentuk asalnya utuh, tetapi beberapa perubahan ketara.

2021.04.05

Peningkatan suspensi dan brek

Dua perubahan besar pertama dilakukan adalah tuning kereta. Lexus ES mendapat bracing suspensi belakang yang baharu. Ini menjadikannya lebih rigid, meningkatkan ketegaran, kestabilan dan keselesaan. Ia juga mendapat sistem brek yang lebih baik. Pedal brek lebih besar, untuk pengoperasian yang lebih mudah sambil vacuum brake system master cylinder, booster, regenerative dan hydraulic brake control semuanya telah dioptimumkan.

Penambahbaikan Peralatan

Paparan infotainment kini dilengkapi kawalan sentuh, tetapi masih mengekalkan interface Remote Touch sebagai kaedah input secondary. Untuk fungsi sentuhan baharu, posisi skrin diubah. Ia kini lebih dekat dengan penghuni.

Ciri Sistem Advanced Driver Assist facelift ES, yang dikenali sebagai Lexus Safety System + 2.5, telah diperbaiki dan dijadikan standard di seluruh rangkaian model ES. Lensa kamera baru, sistem radar, dan juga perisian baru membolehkan set ciri keselamatan yang lebih baik. Selanjutnya, Dynamic Radar Cruise Control kini mempunyai kemampuan untuk membantu melakukan overtaking.

Design

Dari segi penampilan, sheet metalnya sama sekali tidak berubah. Jelas Lexus mengenai reka bentuk bahawa mereka senang dengan penampilan kereta secara keseluruhan. Hanya beberapa penambahbaikan dan perubahan telah dilakukan untuk facelift ini.

Pertama sekali, terdapat reka bentuk gril baharu yang sangat dramatik pada semua model Lexus. Peningkatan lampu depan bi-LED juga kelihatan lebih ramping dengan grafik lampu siang hari yang disemak semula. Pilihan warna luaran kelabu dan perak juga telah diperbaharui. Reka bentuk rim baharu juga telah ditambah.

Kemas Kini F Sport

Hybrid F Sport Baharu

Kini terdapat versi F Sport ES 300h, model hibrid keluarga. Kemungkinan besar ini tidak akan datang ke Malaysia, tetapi sekiranya anda berminat, ia mempunyai beberapa potongan trim yang lebih gelap, spoiler decklid, roda 19″ hitam dan lencana F Sport. Tidak ada perubahan mekanikal setahu kita.

Kemas Kini Petrol F Sport

Lexus ES 350 F Sport juga memberikan pulangan, tetapi versi ini sebenarnya mempunyai beberapa ciri baharu. Ia kini ada Pakej Pengendalian Dinamik, yang menambah mod pemanduan Sport + dan Custom. Ia juga menambah Adaptive Variable Suspension yang mempunyai 650 parameter penyesuaian. Kami tertanya-tanya bagaimanakah ia samapi ke roda stereng.

Previous post

Pemandu ICE Terus Meletak Kereta Mereka Di Tapak Mengecas EV dan PHEV

Next post

SUV Flagship Geely Xingyue L Baharu Dibina Diatas Platform CMA

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *