Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kereta Elektrik Cat Ora ES11 Spotted Di Malaysia

Ini adalah kereta elektrik jarak 400km dari Great Wall Motors.

Kereta elektrik kompak Great Wall Motors ORA ES11 telah dilihat di Klang, Selangor dan ini adalah sebuah kereta elektrik penuh (EV) yang mempunyai jarak pemanduan sejauh 400 kilometer dan sistem bateri yang dapat dicas hanya dalam 30 minit. ORA adalah sub-jenama kenderaan elektrik Great Wall Motors.

Direka oleh Emanuel Derta, yang merupakan sebahagian daripada ‘pasukan reka bentuk Porsche’, dia bertanggungjawab untuk reka bentuk luaran EV lima pintu yang comel ini. Lihatlah hidung EV buatan Cina ini dan anda akan melihat unsur-unsur Porsche 911 dalam penampilannya. Fender depan melengkung dengan hidung depan bulat meniru Porsche Panamera. Di bahagian belakang anda mendapat lampu langsing dan melengkung. Ini adalah reka bentuk yang bersih yang ada rupa Nissan Micra 2010 bahkan VW Beetle baharu.

Kabin rata-rata cukup luas untuk 5 orang dewasa. Pemandu mendapat kluster instrumen moden khas yang duduk di skrin sentuh segi empat tepat di sepanjang papan pemuka. Pemandu mendapat semua maklumat yang diperlukan dengan jelas. Terdapat roda stereng pelbagai fungsi yang sesuai dengan penampilan dalaman dua nada. Ventilasi penghawa dingin berjalan sepanjang papan pemuka dan suis fungsi A / C togol kelihatan seperti dipinjam dari Mini.

Pemilihan gear adalah mudah. Seperti kenderaan elektrik yang lain, hanya ada gohed, neutral dan gostan yang dikawal pemandu dengan tombol putar sederhana yang terletak di konsol tengah.

GWM-Ora1-leggage-space-2.0
GWM-Ora1-back-seat-3.0
GWM-Ora1-knob-4.0
GWM-Ora1-buttons-5.0
GWM-Ora1-dash-6.0
GWM-Ora1-interior-7.0

Dengan dimensi padat, namun dengan ukuran yang boleh diterima 4235 panjang × 1825 lebar × 1596 mm tinggi dan jarak roda 2650 mm EV ini cukup besar untuk keluarga Malaysia atau orang dewasa tunggal yang mencari kenderaan bebas pelepasan baharu yang bergaya. Pelepasan tanah 120 mm. Dari jarak dekat, ia lebih lebar dan tinggi daripada Nissan Leaf EV yang popular, tetapi pendek sedikit.

Dengan menggunakan tayar 215/50 yang dipasang pada roda 18 inci, EV ini lebih crossover daripada kereta. Dengan suspensi depan McPherson dan bahagian belakang dengan Torsion Beam, ‘Cat’ ini semestinya memberikan pengendalian bandar yang wajar.

ORA ES11 adalah kenderaan pacuan roda depan dengan motor elektrik 105kW. Kenderaan seberat 1510kg ini mampu menghasilkan tork 210Nm yang membolehkan masa pecutan dari rehat hingga 100km / j dalam masa 8.0 saat dan kelajuan tertinggi 150km / j yang harus dielakkan kerana lebuh raya kita membenarkan kelajuan maksimum maksimum hanya 110km / j. Kapasiti bateri Lithium Ion ialah 47.8 kWh.

GWM-Ora1-interior-exterior-8.0

Dengan nama timangan ‘Good Cat’ nampak gayanya Great Wall Motors di Malaysia mungkin akan melancarkan EV bergaya ini dalam beberapa bulan akan datang.

Pada masa penerbitan, kami masih belum mendapat respon daripada perhubungan awam atau pasukan pemasaran di Haval Malaysia mengenai pertanyaan kami mengenai harga, tarikh pelancaran dan spesifikasi yang akan kami dapatkan.

Previous post

Hyundai Staria Hadir Dengan Rekaan Ala Kapal Angkasa

Next post

Pagani Huayra R Diperkenalkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *