Berita Auto

Berapa Banyakah Yang Anda Sanggup Bayar Untuk Hyundai Tucson N Line Ini?

Penampilan segak semakin segak dengan varian N Line baharu Tucson baharu ini.

Hyundai telah meningkatkan bab reka bentuk mereka dengan ketara sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Produk baharu mereka kelihatan amat menakjubkan dalam gambar dan jika dilihat sendiri. Juga sama dengan Tucson terbaharu mereka. Ia telah dipersembahkan pada bulan September tahun lalu dan pastinya merupakan langkah maju untuk papan nama mereka. Namun, seperti kebanyakan model Hyundai yang lain, mereka menawarkan Tucson dengan varian N Line yang lebih sporty. Ini baru dipersembahkan pada Tucson spesifikasi Eropah hari ini.

N Line

Ringkasan Penambahbaikan

Hyundai Tucson N Line kurang daripada model yang berasingan, tetapi lebih daripada sekadar varian kelas. Ini adalah tahap trim yang lebih sporty yang menggabungkan gaya yang lebih agresif, inspirasi motorsport serta beberapa perubahan fungsional yang menjadikan kereta ini lebih sporty berbanding dengan Hyundai Tucson vanila. Sama seperti bagaimana BMW menentukan kebanyakan kereta ‘M Sport’ mereka.

Peningkatan N Line Performance

Powertrain dikongsi dengan Tucson standard, tetapi pada model N-Line, enjin diesel tidak ditawar sebagai pilihan. Anda mendapat enjin petrol turbocharged 1.6 liter 4 silinder, sama ada dalam bentuk petrol tulen (150PS), bentuk hibrid ringan (150 ATAU 180PS), bentuk hibrid penuh (230PS) atau bentuk kenderaan elektrik hibrid pemalam (265PS). Bukan produk Hyundai N penuh, tetapi boleh tahan.

Di mana perubahan prestasi sebenar dapat dijumpai adalah pada suspensinya. Tucson N Line dibangunkan dan diuji oleh Pusat Teknikal Hyundai Motor Europe. Ia mempunyai Suspensi Terkawal Elektronik pilihan yang disesuaikan dengan peredaman adaptif. Ini mengurangkan gerakan gulungan, pitch dan vertical motion untuk ciri perjalanan dan pengendalian yang lebih baik.

Peningkatan prestasi lain yang kecil adalah pengambilan udara yang lebih besar di gril, spoiler bersirip aerodinamik yang lebih besar, peresap dan roda aloi 19″ yang lebih kuat. Kami tidak pasti sama ada semua ini benar-benar mempengaruhi prestasi, tetapi mungkin ada sedikit peningkatan jika anda menelitinya.

Peningkatan Kosmetik N Line

Well, ada banyak yang dilakukan di sini dan ianya jelas. Tucson N Line kelihatan agresif di sini. Gril depan lebih tinggi dan lebih lebar daripada standard, dengan corak permata parametrik yang berbeza dan lencana N Line di atasnya. Terdapat bumper segi empat dan lampu depan kini dibingkai oleh bezel hitam. Di sekelilingnya, tingkap dibingkai dengan kemasan hitam berkilat dan begitu juga cermin sisi. Di bahagian belakang, ada spoiler yang lebih panjang yang kami sebut, serta diffuser. Ini juga disertakan dengan jalur reflektor merah dan ekzos muffler hujung berkembar yang agresif.

Tucson N Line adalah satu-satunya varian yang boleh dipilih dalam warna Shadow Grey yang anda lihat digambar. Bukan itu sahaja, tetapi anda boleh menambah bumbung Phantom Black untuk penampilan dua-tona itu.

Di dalam, Hyundai telah memberikan model N Line ini pek warna eksklusifnya sendiri, tempat duduk sukan berjenama N yang dibalut suede hitam dan kulit. Jahitan merah dijumpai pada upholsteri. Terdapat stereng N, juga dengan penjenamaan N pada tombol gear kulit. Headliner hitam dan pedal logam, sandaran kaki dan pintu melengkapkan bahagian dalam.

Kami berpendapat bahawa penampilan SUV ini hebat sekali, terutama sekali memandangkan harganya tidak akan mencapai premium yang besar. Kita berharap Hyundai Sime Darby membawanya masuk dengan harga yang patut, walaupun program CKD untuk Tucson baharu tidak berkemungkinan.


Previous post

Ferrari F430 Scuderia Terbakar Di Lebuhraya Kulim

Next post

Mazda CX-30 Mendapat Enjin Petrol Skyactiv-G Turbo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *