Bisnes

Tahun 2020 Merupakan Tahun Pelbagai Pencapaian Untuk Toyota Thailand

2020 mungkin merupakan tahun yang mencabar bagi perniagaan dan manusia pada umumnya, tetapi itu tidak menghalang Toyota bergerak maju di Thailand. Untuk mengimbas kembali tahun 2020 ini, kami tinjau semula beberapa pencapaian terbesar mereka di sana.

Sudah tentu, awal tahun ini kebanyakannya adalah reaksi mereka terhadap wabak tersebut. Toyota Motor Thailand melakukannya dengan baik, menghentikan pengeluaran di kilang sehingga keadaan terkawal.

Toyota RAV4 Hybrid production

Sehingga Mei, dengan langkah-langkah baharu yang dilaksanakan, mereka memulakan semula operasi shift di kilang Samrong dan Banpho mereka. Menjelang bulan Jun, Toyota Motor Thailand dapat debut model facelift global Hilux dan Fotuner. Kedua-dua kenderaan ini dikembangkan sendiri oleh Thailand. Hilux kini berada di Malaysia dengan Fortuner akan datang dalam bentuk facelift.

Akhir bulan itu, Toyota Motor Thailand memperkenalkan skema insurans baharu untuk pemandu dengan Toyota yang dilengkapi dengan T-Connect. Skema baharu ini dinamakan Toyota Care Pay How You Drive – dan ia menggunakan data pemanduan untuk membolehkan pemandu yang lebih baik dan lebih selamat mendapat sedikit pemotongan untuk pembayaran insuran kereta mereka.

Bangkok International Motor Show secara tradisionalnya, di mana kebanyakan syarikat kereta yang beroperasi di Thailand, mengeluarkan senjata besar mereka. Tahun ini sedikit berbeza. Toyota Motor Thailand membawa beberapa perkhidmatan baharu yang relevan kepada pelanggan mereka. Inilah ringkasan:

  • Connect Locator adalah perkhidmatan yang menyediakan pemeriksaan stok semasa nyata dan penjejakan penghantaran kereta, memungkinkan pelanggan kami memantau status penghantaran kereta mereka dengan tepat.
  • Connected Auto Loan (CAL) adalah pendekatan baharu kelulusan kredit pinjaman automatik yang memudahkan pelanggan memiliki kereta Toyota.
  • Sabuy 😀 Service memberikan tawaran penyewaan yang inovatif dengan tidak hanya ansuran 20% lebih rendah dibandingkan dengan skema penyewaan biasa, tetapi juga pakej perkhidmatan penyelenggaraan kereta di Pusat Servis Toyota bernilai sekitar 23,000 THB, serta jaminan harga masa depan untuk trade-in. (Hanya untuk Hilux Revo, Fortuner, dan Corolla Cross)
  • KINTO adalah perkhidmatan penyewaan kereta dalam talian yang inovatif bagi setiap pelanggan untuk mendapatkan kereta sewa Toyota jangka panjang. Ini berfungsi sebagai alternatif baharu untuk pelanggan yang ingin menikmati pemilikan tanpa bimbang dan sementara yang tidak memerlukan wang pendahuluan.
  • Pakej insurans kelas pertama “Convini-Insure” memberikan perlindungan selama 3 tahun dan premium dapat digabungkan dengan ansuran bulanan.
  • Dengan Guarantee Future Value (GFV), pelanggan tidak perlu risau tentang harga jual semula untuk varian hibrid.
  • Sentiasa tahu di mana dan dilindungi: Menawarkan perkhidmatan terbaik untuk ketenangan fikiran, serta keselamatan dan pemilikan tanpa rasa bimbang seperti berikut:
    • Find My Car
    • TheftTrack
    • SOS
    • Geo-fencing
  • Telematics CARE: Ini menjadikan penyelenggaraan kereta lebih mudah bagi pemilik kereta Toyota, memberikan pengalaman memandu tanpa risau.
  • Maintenance Reminder Service termasuk temu janji dalam talian
  • Maklumat Kenderaan
  • Toyota Care PHYD (Pay How You Drive) adalah skim insuran inovatif dengan penjimatan lebih banyak dengan potongan besar berdasarkan analisis data pemanduan. Pemandu yang baik yang memandu dengan selamat akan menikmati potongan pembaharuan premium. Pertama, pelanggan dapat menikmati bonus tanpa tuntutan yang menawarkan potongan 20% untuk pembaharuan premium. Selain bonus tanpa tuntutan, PHYD memberikan diskaun tambahan 25% yang dikira berdasarkan skor tingkah laku memandu yang baik
  • Happiness Mobility: Menawarkan kegembiraan memandu dalam semua perjalanan melalui perkhidmatan berikut: Perkhidmatan Concierge menjaga anda sepanjang perjalanan.

Tidak lama kemudian, mereka memperkenalkan Corolla Cross. Ini juga merupakan debut global dari Thailand di mana sebahagian besar pembangunan kenderaan berlangsung.

Kemudian pada bulan Oktober, Toyota Motor Thailand dan Toyota Daihatsu Engineering and Manufacturing bergabung dengan  Hydrogen Symposium Thailand.

Pada awal November, TOYOTA Wallet dilancarkan di Thailand. Dompet digital ini boleh dipadankan dengan kad kredit dan debit.

Pada akhir November, Lexus Group dan Toyota Motor Thailand memperkenalkan Lexus UX 300e, kenderaan elektrik sepenuhnya pertama di Thailand. Ia menghasilkan kuasa 201hp dan jarak 360km dengan sekali cas.

Akhirnya, pada bulan Disember, Toyota Motor Thailand dan Osaka Gas bekerjasama dengan Pattaya City untuk usaha mewujudkan Decarbonised Sustainable City.

Previous post

36 BMW 530i M Sport Dark Shadow Edition Di Malaysia

Next post

Lamborghini Lantik Pengedar Baharu di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *