Berita Auto

SUV Konsep WULING HONGGUANG X Dilancarkan Di Chengdu

Anda mungkin tidak pernah dengar tentang Wuling Motors, anda tidak sendirian, kerana kami juga tidak pernah mendengarnya sehingga gambar teaser ini muncul ke dalam peti masuk e-mel kami beberapa hari yang lalu. Ini adalah jenama kereta Cina lain yang telah menjangkau luar negara dan sebenarnya ada menjual rangkaian SUV dan MPV mereka di Indonesia.

WULING Motors Indonesia

Wuling Motors baru saja mempergoda konsep Hongguang X baharunya di Pameran Auto Chengdu 2020. Dengan reka bentuknya yang berani dan tebal, mungkin merupakan petanda untuk apa yang akan datang untuk pembuat kereta China ini.

WULING Motors Indonesia offers

Hongguang X adalah produk terbaharu yang lahir dari usaha sama antara Wuling Motors, GM China dan SAIC. Seringkali disingkat SGMW, usaha sama Cina-Amerika ini telah difokuskan terutamanya untuk menghasilkan MPV dan kereta penumpang pada hujung tangga harga rendah. Secara kebetulan, SGMW juga merupakan salah satu pengeluar van mikro terbesar di China.

WULING HONGGUANG X SUV_front profile
WULING HONGGUANG X SUV_rear profile
WULING HONGGUANG X SUV_nose
WULING HONGGUANG X SUV_side profile

Mengenai nama Hongguang, sebenarnya telah ditampilkan pada MPV kompak sejak beberapa tahun yang lalu, tetapi hari ini Wuling berusaha untuk menargetkan pasaran SUV kelas atas dengan konsep Hongguang X baharu ini.

Reka bentuk luaran SUV Cina ini tentunya merupakan pelepasan dari pendahulunya dengan nama yang sama. Di bahagian depan, gril hitam besar, persegi dan gloss diapit oleh dua lampu LED besar yang dipasang di dalam bumper depan. Lampu berbentuk X mungkin menonjolkan bahawa ini adalah Hongguang X.

Di bahagian belakang, anda akan menjumpai bar lampu belakang yang melintasi seluruh bahagian belakang Hongguang X. Sesuatu yang agak biasa pada reka bentuk kereta zaman sekarang. Di kedua sisi terdapat lampu ekor LED yang diapit yang juga disertakan dalam bodi, seperti lampu depan. Di atas bumbung, terdapat dua jalur LED merah tambahan.

WULING HONGGUANG X (Ursa) SUV concept unveiled
WULING HONGGUANG X (Ursa) SUV
WULING HONGGUANG X (Ursa) SUV concept

Tidak disebut mengenai kombinasi powertrain, atau bahkan gambar dalaman kerana tingkap yang gelap. Walau bagaimanapun, dengan rancangan Wuling untuk menjadi global tahun ini, mungkin SUV ini akan berjaya masuk pengeluaran tidak lama lagi.

Previous post

FCA Mencatat Kerugian Besar USD1.23 Bilion

Next post

Lexus Mutiara Damansara Yang Diperbaharui October 2018 Lalu Kini Dikendali Pengedar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *