Bisnes

Lexus Mutiara Damansara Yang Diperbaharui October 2018 Lalu Kini Dikendali Pengedar

Operasi cawangan Lexus Malaysia dipindah kepada pengedar

UMW Toyota Motor (UMWT) hari ini mengumumkan bahawa cawangan jenama mewah syarikat itu, Lexus Mutiara Damansara telah dipindahkan kepada pengedarnya bagi tujuan mempertingkatkan lagi kecekapan operasi, bermula 1 Ogos 2020. Ini susulan kepada pengumuman syarikat pada awal Oktober 2017, yang menyatakan semua operasi cawangannya akan dipindahkan kepada pengedar dan pihak lain.

Pengedar dari Hiewa Auto Gallery (Lexus) Sdn. Bhd. akan mengambil alih cawangan Lexus Mutiara Damansara, sekali gus memberi ruang kepada UMWT untuk menumpukan perhatian dan usaha penuh terhadap aktiviti-aktiviti utama yang lebih penting seperti pembangunan produk, pemasaran dan sokongan rangkaian pengedar. Sementara itu, pengedar pula akan memberi perhatian khusus kepada usaha untuk memenuhi kepuasan dan jangkaan pengguna ke tahap yang lebih baik.

“Saya sangat teruja untuk bekerja dengan lebih rapat bersama pengedar-pengedar dalam mencapai matlamat bersama untuk Lexus Malaysia, iaitu membangunkan konsep “Best In Town” yang memberi fokus kepada layanan khusus secara peribadi kepada pelanggan. Walaupun langkah ini menjadi perubahan penting bagi kami, pelanggan tidak perlu risau kerana kualiti servis tidak akan dikompromi, sebaliknya akan menjadi lebih baik di masa hadapan,” ujar Presiden syarikat, Ravindran K.

Pengumuman ini menjanjikan fasa penting dan menarik terhadap sokongan kepada pelanggan oleh Lexus Malaysia. Ia juga membolehkan pertumbuhan semangat keusahawanan yang baik dengan membuka lebih banyak peluang untuk manfaat ekonomi setempat.

Previous post

SUV Konsep WULING HONGGUANG X Dilancarkan Di Chengdu

Next post

Toyota Service Savers Tawar Penyelenggaraan Yang Lebih Menjimatkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *