Berita Auto

Usikan Lexus IS Gen ke-4 Sekarang Dengan Pendedahan Akan Datang Pada 10 Jun

Lexus secara rasmi telah mengusik kita dengan IS baharu, yang mereka katakan akan diumumkan secara rasmi pada 10 Jun 2020. Ini akan menjadi generasi keempat plat nama IS, yang bersaing di segmen eksekutif kompak menentang saingan seperti BMW 3 Series, Mercedes -Benz C-Class, Volvo S60 dan Audi A4. Tidak seperti S60 dan A4, IS telah mengadopsi pemasangan pacuan roda belakang dengan enjin yang dipasang secara longitud lebih mirip dengan pemimpin pasaran dari BMW dan Mercedes-Benz sejak diperkenalkan pada tahun 1999. Lexus menunjukkan bahawa persediaan ini akan berterusan pada IS yang berikutnya.

IS yang asli berasal dari Toyota Altezza tetapi sejak itu menjadi jenamanya tersendiri. Model semasa telah wujud sejak tahun 2013 dan berdasarkan platform Toyota New N. Walaupun tidak ada perincian yang dikongsi mengenai IS baru, kemungkinan terdapat beberapa varian kepada Toyota New Global Architecture, mungkin versi GA-N yang menyokong konfigurasi powertrain IS. GA-N juga menyokong Toyota Mirai generasi ke-2 dan Toyota Crown semasa.

Kemungkinan lain adalah Lexus akan memindahkan IS ke wilayah baharu bermula dengan generasi ini. Abang IS, GS, telah berjuang untuk bersaing dengan E-Class dan 5 Series. Memandangkan ES yang lebih praktikal mempunyai pegangan yang baik di pasaran Amerika dan China, terdapat desas-desus kuat bahawa GS tidak lama lagi akan dihentikan sama sekali. Ada kemungkinan IS akan dibuat untuk mengisi peranan perantaraan, kerana Lexus boleh mula bergantung lebih kepada crossover kompak UX untuk mengisi separuh bahagian bawah portfolio produknya.

Sekali lagi, itu hanya spekulasi. Melihat fakta sebenar … Nah, dari gambar teaser satu-satunya perkara yang kita ada adalah bentuk lampu depan, yang bergabung dengan kelompok kiri dan kanan dengan jeda kecil di mana but berbaris. Tema ini serupa dengan tema yang diperkenalkan pada UX, tetapi dengan peningkatan yang lebih ketara di hujungnya.

Kenyataan Media

Lexus plans to hold the world premiere of the new Lexus compact FR sport sedan IS online at 8:00 am JST on June 10. The program will include a virtual press conference in the US, where it will debut at 7:00 pm Eastern Daylight Time on June 9.

Ahead of this digital world premiere, please enjoy a preview image of the New Lexus IS.

Previous post

Edisi Reka Bentuk Warisan Membawa Rasa Retro Kepada 911 Targa Baharu

Next post

Volkswagen Lancar Perkhidmatan Penghantaran Kereta ke Rumah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *