Bisnes

Penjualan Domestik Kereta Di Britain Menjunam 97% Pada April 2020

Pasaran kereta besar lain di Eropah juga dilanda teruk.

Pendaftaran kereta baharu Britain menurun drastik sebanyak 97.3 peratus dari tahun sebelumnya kepada 4,321 unit pada April 2020, tahap terendah sejak Februari 1946 hanya beberapa bulan selepas berakhirnya Perang Dunia Kedua, ketika pandemik Coronavirus memaksa United Kingdom berkurung untuk sepanjang bulan.

Pembeli kereta armada di United Kingdom (UK) merupakan sebahagian besar pasar beli, mengambil 71.5 peratus bahagian pasaran, setara dengan 3,090 unit, sementara pembeli swasta hanya mendaftarkan 871 kereta.

Herotan itu dicerminkan di semua segmen dan jenis bahan bakar, dengan jumlah kereta petrol dan diesel baharu yang memasuki jalan raya di UK masing-masing turun 98.5 persen dan 97.6 peratus, kerana kenderaan hibrid plug-in (PHEV) menurun 95.1 peratus dan hibrid (HEV) 99.3 peratus . SMMT terus menurunkan ramalan tahun penuhnya kepada 1.68 juta pendaftaran berbanding dengan jumlah tahun lalu sebanyak 2.31 juta kereta, yang merupakan prestasi terburuk sejak tahun 1992 dan di bawah tahap yang dilihat semasa krisis kewangan.

Penjualan yang buruk di UK serupa dengan penjualan di Itali, Jerman, Perancis dan Sepanyol, yang juga dilanda penutupan dan penutupan kilang kerana wabak COVID-19.

2018 BMW M5 rear

Itali, yang pertama kali mengalami kerugian, mengalami penurunan penjualan kereta terbesar: 85 peratus pada bulan Mac dan jatuh 97% pada bulan April. Ini menunjukkan bahawa kerosakan pada industri kereta Eropah akan menjadi lebih parah pada bulan April, bergantung pada seberapa cepat perintah berkurung dilonggarkan. Perancis mencatatkan penurunan 89 peratus pada bulan April.

Pasaran kereta baru Jerman merosot 61.1% dari tahun lalu kepada 120,840 unit pada bulan April. Hasilnya menunjukkan penurunan peratusan yang jauh lebih kecil daripada pasaran Eropah yang besar.

2019 Mercedes-Benz CLA

Pada 4 Mei, persatuan pengeluar kenderaan Sepanyol (ANFAC) mengumumkan bahawa pendaftaran kereta penumpang sebanyak 4,163 unit pada bulan April 2020 mewakili penurunan sebanyak 96.5 peratus daripada jumlah penjualan setahun sebelumnya pada bulan April 2019.

Permintaan di Perancis turun 88 peratus pada bulan April yang tidak begitu parah seperti penurunan penjualan kereta di Sepanyol, Itali dan UK.

Kejatuhan penjualan kereta memberi lebih banyak tekanan pada ekonomi UK, yang tentunya berlaku penguncupan suku tahunan yang belum pernah terjadi sebelumnya sekurang-kurangnya 7 peratus, satu tinjauan menunjukkan pada hari Selasa, ketika coronavirus mengejutkan segala bentuk aktiviti.

Maserati Ghibli engine

Langkah-langkah perintah berkurung telah dilakukan di seluruh Eropah sejak pertengahan Mac untuk mengatasi wabak tersebut, menutup banyak syarikat yang kini dengan perlahan-lahan buka kembali dan memulai kembali operasi.

Previous post

Luminar LiDAR Akan Digunakan Dalam Kereta Volvo Generasi Seterusnya

Next post

Lamborghini Perkenal Huracan EVO RWD Spyder

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *