Kemalangan

Guna Lori Trailer Untuk Mod Range Rover Velar Jadi Convertible

Lakaran Velar Convertible Menjadi Realiti Selepas Trailer Langgar Jambatan

Hujung minggu lepas, kkaun Twitter Trafik Polis Greater Manchester melaporkan bahawa treler pembawa kereta yang dimuatkan dengan beberapa SUV Range Rover telah menghancurkan jambatan di lebuh raya M61. Kejadian itu nampaknya berlaku kerana pemandu lupa untuk turunkan dek atas selepas penghantaran terakhirnya. Pemandu itu mengatakan bahawa dia tidak peka setelah seorang wanita dengan kereta bayi memintanya untuk memindahkan traknya dan itu menyebabkan dia terlepas dari prosedur keselamatannya yang biasa. Polis pun terus menyaman pemandu itu kerana memandu dengan cuai, menurut Tweet mereka.

Hasil dari kemalangan itu adalah menarik. Dari foto yang dikongsi, kelihatan seperti Range Rover Velar merah dan Range Rover Evoque generasi kedua kelabu yang rosak dalam pertembungan dengan jambatan. Takala kerosakan pada Evoque kelabu kelihatan tidak teruk sangat, Velar merah pula telah kehilangan bumbungnya!

Atapnya terbang dan mendarat di atas trak kecemasan yang di belakang trak treler. Ia merosakkan cermin depan trak kecemasan tetapi tidak ada kecederaan dilaporkan.

Kerosakan pada unibody Velar menjadikannya kereta total write-off. Bukan hanya bumbung, tetapi keempat-empat tiangnya putus sepenuhnya! Tiang-tiang ini direkayasa untuk strukturnya cukup kukuh untuk menahan berat keseluruhan kereta sekiranya terbalik.

Polis bahkan memanggil jurutera datang untuk memeriksa sama ada jambatan itu mesti diperbaiki! Jangan risau, jambatan itu OK.

Tahun 2017 yang lalu, X-TOMI Design ada melukis lakaran Range Rover Velar Convertible tanpa tiang. Dan sekarang pada tahun 2020 pengangkut yang cuai ini telah menjadikannya kenyataan. Perlu diingatkan bahawa Range Rover memang ada menghasilkan Evoque Convertible generasi pertama buat beberapa waktu berdasarkan model 3 pintu.

Tentang Range Rover Velar

SUV mewah ini telah dicipta pada tahun 1970 apabila Land Rover melancarkan Range Rover asal. Hampir setengah abad kemudian semangat inovasi berterusan dengan pengenalan ahli keempat keluarga Range Rover, yang akan diumumkan pada 1 Mac 2017.

Kesederhanaan elegan, pendekatan visual reduktif dan teknologi pengguna perintis adalah mercu tanda Range Rover Velar baharu.

Untuk setiap kesempatan, bagi setiap kawasan, Velar menggunakan bahan mampan unik dan kejuruteraan maju untuk terus memandu Land Rover ini untuk pergi kemana saja.

Asal-usul nama Velar yang (disebut vel-ar) bermula sejak prototaip Range Rover pertama tahun enam puluhan: perintis landskap SUV mewah.

Apabila jurutera pembangunan diperlukan untuk menyembunyikan identiti 26 pra-pengeluaran Range Rover, mereka memilih nama Velar, berasal dari Latin velare yang bermaksud untuk tudung atau penutup.

Previous post

Trak Pikap Volvo Mungkin Menjadi Pada 2021

Next post

Ducati Sambung Semula Pengeluaran di Kilang Borgo Panigale

Ross Hadi

Ross Hadi

14 tahun bikin burger, 21 tahun mengacara, 8 tahun borak kereta dan kini ... berkongsi sama!

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *