Konsep / Lakaran / Intipan

Trak Pikap Volvo Mungkin Menjadi Pada 2021

Volvo mengatakan bahawa trak pikap mereka mungkin tidak akan diteruskan. Kami fikir ya.

Terdapat desas-desus dan lakaran artis akan kemungkinan trak pikap Volvo yang akan dihasilkan yang beredar di internet selama beberapa bulan sekarang. Carian talian akan menghasilkan hanya beberapa gambar Volvo XC90 generasi pertama diubah suai debagai pengangkut kabin berkembar dan gambar di bawah ini juga, yang kemungkinan besar ianya Volvo XC90 semasa sebagai trak pikap kabin berkembar.

2020 Volvo Pickup Truck rendering

Tanya mana-mana eksekutif kanan Volvo dan jawapan cepatnya adalah hanya senyuman dan kemudian ‘Tidak’ yang tegas bahawa ini tidak akan berlaku. Tetapi kami tidak berapa pasti.

Saingan Eropah

Well, kita telah melihat bagaimana trak pikap Mercedes-Benz yang dilancarkan dengan yakin di Geneva pada bulan Mac 2017 beralih dari pahlawan ke produk yang dihentikan dalam masa kurang dari tiga tahun pada bulan Februari 2020. Itu adalah Nissan Navara yang dilancarkan semula dengan dalaman Mercedes-Benz premium dan juga harga Mercedes-Benz . Ini mungkin sebabnya ia tidak berapa laku kerana pembeli menganggapnya sebagai Nissan Navara dengan harga tinggi.

Mercedes-Benz pickup truck

Jangan lupa Volkswagen Amarok yang telah dipandu ke hujung bumi dari pengembaraan Polar yang keras hingga ke pedalaman yang mendesis. Dilancarkan pada suku pertama 2010 di Argentina, ia berjaya di Eropah, Amerika Selatan dan bahkan Australia, tetapi tidak disukai di negara-negara di mana trak pikap Jepun adalah yang paling laris. Pada tahun 2016 facelift dilancarkan dengan sedikit kejayaan dan hingga hari ini belum dapat menjejakkan kaki ke negara-negara ASEAN.

Volkswagen Amarok

Volvo For Life

Bagi syarikat seperti Volvo Cars yang terbaik dalam menghasilkan SUV, trak pikap mungkin dianggap seperti perkara terbaik seterusnya untuk mendapat tempat di segmen trak mewah di Amerika Utara dan mungkin juga Eropah. Dengan Geely sebagai induknya, Volvo Cars dapat dengan mudah dan pantas membuat trak pikap untuk menyaingi Ford, Dodge, Chevrolet, RAM dan bahkan GMC untuk pasaran Amerika dengan berjaya. Volvo sudah menjadi jenama yang sangat popular di Amerika Utara dan kilang mereka di South Carolina membina SUV untuk pasaran domestik mereka.

Ford Ranger Raptor

Pelancaran Ford Ranger Raptor pada bulan Ogos 2018 dengan banyak kejayaan mengesahkan masa depan yang cerah untuk trak pikap premium. Volvo mempunyai platform unibody Scalable Product Architecture mereka yang bermaksud mereka boleh menghasilkan trak pikap dalam pelbagai talaan enjin dan juga trak pikap elektrik penuh untuk bersaing dengan trak pikap berkuasa elektrik pertama yang berasal dari pembuat kenderaan Amerika, Rivian. Trak Rivain R1T dan R1S dijangka dilancarkan pada akhir tahun ini, tetapi COVID-19 telah menangguhkan tarikhnya.

Rivian electric pickup truck

Trak Pikap Volvo T5, T6 or T8

Oleh itu, bayangkan versi permulaan, versi petrol T5 yang menghasilkan 250hp pada 5,500 rpm dan tork 350Nm pada 1,800 – 4,800 rpm atau versi T6 yang mempunyai tork 310hp dan 400Nm dan kemudian yang akan menjadi penjual terbaik Amerika Utara, T8 dengan tork 390hp dan 640Nm. Semua versi dilengkapi dengan sistem Volvo AWD yang merangkumi daya tarikan, kestabilan dan pengendalian yang lebih baik. Ini akan menjadi trak pikap mewah yang luar biasa dalam semua keadaan cuaca. Tambahkan dengan rangkaian lengkap ciri keselamatan dan keselesaan Volvo dan anda mempunyai trak pikap terbaik dalam kelas. Ingat anda membaca mengenainya di sini terlebih dahulu.

Previous post

Bank Negara Ubah Dasar Moratorium Untuk Pinjaman Sewa Beli

Next post

Guna Lori Trailer Untuk Mod Range Rover Velar Jadi Convertible

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *