Bisnes

Renault Malaysia Mengemas Kini Pelan Dan Promosi Langganan

Buat pertama kali di Malaysia, Pengemaskinian Media Maya dari industri permotoran pagi tadi, Renault Malaysia membuat beberapa pengumuman utama.

1-Minggu/RM399 Pelan Renault Subscription Trial Dilanjutkan

Pertama sekali, Pelan Renault Subscription Trial selama 1 minggu dengan harga RM399 telah dilanjutkan. Percubaan kini boleh didapati di semua bilik pameran utama Renault:

  • Glenmarie, Selangor
  • Jalan Ipoh, KL
  • Bayan Lepas, Penang
  • Johor Jaya, Johor

Setahu kami, Renault juga telah menghentikan had untuk bilangan percubaan 1 minggu yang dapat diperbaharui oleh pelanggan. Ini bermakna jika anda sudah mendaftar dan menggunakan percubaan 1 minggu anda dengan harga RM399, anda boleh mendaftar selama seminggu lagi dengan harga yang sama. Selagi tawaran ini masih sah, anda boleh memperbaharui langganan tambahan selama seminggu.

Pelan Renault Subscription Fixed dan Switch

Selain itu, Renault Malaysia juga telah mengemas kini Pelan Switch Subscription. Terdapat pilihan baharu untuk jarak tempuh tambahan, kehausan, filem keselamatan & solar, perakam video digital dan tempat duduk kanak-kanak yang boleh dimasukkan ke dalam pelan langganan bulanan anda.

Pelan Switch kini merangkumi Captur Trophy sementara Prime Plan merangkumi Koleos.

Renault Subscription
Captur Trophy dalam Oren

Promosi Terhad

Renault juga memperlanjutkan tawaran mereka untuk mendapatkan pra-milik Captur Subscription dengan hanya 50% untuk 6 bulan pertama. Pelan ini hanya berharga RM200 untuk dikunci dan boleh ditebus di kemudian hari. Pada mulanya mereka bekerjasama dengan Shopee untuk acara ini (Renault x Shopee Shocking Sale Event) di mana mereka berjaya menjual setiap pakej langganan Capture terpakai yang mereka tawarkan.

Bagi mereka yang mencari pilihan pemilikan tradisional, membeli Renault pada bulan Mei akan memberi anda rebat pembayaran ansuran bernilai 6 bulan, servis percuma selama 5 tahun dan ganjaran trade-in bernilai sehingga RM8,000.

Bagi pelanggan sedia ada Renault, semua jaminan mendapat tempoh tanggungan satu bulan kerana PKP yang berterusan. Ketika PKP mula dilonggarkan, waktu operasi Pusat Servis Renault akan ditambah untuk bersedia untuk tambahan kemasukan kereta. Renault meringankan beban penyelenggaraan dengan menawarkan potongan 25% untuk tayar dan potongan 10% untuk penggantian bateri untuk masa yang terhad.

Perkhidmatan concierge juga disediakan secara percuma untuk servis dan penghantaran untuk semua pelanggan dalam tempoh PKP. Hanya untuk pelanggan yang tinggal di Lembah Kelang atau disekitar 30km dari pusat perkhidmatan atau bilik pameran Renault.

Pelan Masa Depan

Renault Malaysia sedang membangunkan aplikasi baharu untuk peranti mudah alih yang akan berfungsi sebagai Kunci Digital untuk pelanggan yang ada dan yang akan datang. Aplikasi Kunci Digital akan dikeluarkan pada bulan Jun 2020 dan mempunyai ciri-ciri berikut:

  • Penjejakan Lokasi
  • Kunci / Buka Kunci
  • Sejarah Perjalanan
  • Berkongsi kereta
  • Peringatan Perkhidmatan
  • Panggilan Kecemasan
  • Kesambungan Bluetooth

Siaran Media

Maklumat lanjut mengenai Renault di Malaysia, sila layari laman web www.renault.com.my.

Previous post

Lexus GS Akan Diberhentikan, Pengganti Berasaskan Mirai berkemungkinan

Next post

Kecekapan Dinamik Dari BMW Dijelaskan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *