Berita Auto

Pendedahan Sepenuhnya Kia Sorento 2021

Berikut ialah Kia Sorento semua baharu tanpa sebarang penyamaran seperti dalam gambar pengintip sebelum ini di kebanyakkan portal automotif. Laman web kereta www.carscoops.com kini mempunyai gambar SUV yang besar ini.

Kia Sorento semasa dan yang akan keluar, memang sudah SUV yang tampan dengan pengaruh besar Amerika dari segi gaya dan diharga untuk bertapak di kelas pertengahan Malaysia.

Warisnya, Hyundai Santa Fe datang dengan rupa yang sama sekali berbeza dan hanya berkongsi powertrains, kedua-dua diesel dan petrol.

Kia Sorento 2021
Kia Sorento 2021
Kia Sorento 2021
Kia Sorento 2021

Dengan Hyundai Santa Fe 2020 yang telah dilancarkan dan dijual agak baik di semua pasaran, dapat diandaikan bahawa Kia Sorento baharu ini akan mengikut jejak yang sama (terutama dengan penampilan yang tampan ini).

BHPetrol RON95 Euro 4M

Kia Sorento semasa masih dijual di Malaysia dan ia datang dalam varian GT-Line dan GT-Line S. Kedua-dua ciri roda aloi 19 inci sebagai standard, di samping anak tangga sisi keluli tahan karat, calipers brek merah, foglamp baharu dan paip ekzos berkembar. Model GT-Line mendapat lampu unjuran, manakala GT-Line S memaparkan lampu LED sebagai standard.

Kereta GT-Line baharu itu berdasarkan mid-range Sorento KX-2, tetapi mendapat butang stop / start, kerusi elektrik boleh laras lapan arah, paparan instrumen LCD 7 inci, bantu lane keep, dan sistem amaran pemandu. GT-Line S ditambah dengan ciri-ciri pakir, sistem kamera 360 darjah, cruise control adaptif, kerusi pemandu elektrik boleh laras sepuluh arah, bumbung panorama, tambahan bantuan pemandu termasuk brek kecemasan autonomi, dan sistem bunyi Harman & Kardon premium.

Transmisi baharu adalah pilihan pada kereta trim KX-2 dan KX-3, dan Kia mendakwa ia meningkatkan ekonomi bahan bakar berbanding enam kelajuan lama. Dengan kotak gear baharu, angka jimat rasmi 43.5mpg dengan 170g / km CO2. Tiada perubahan telah dibuat kepada enjin turbodiesel 2.2 liter, 197bhp Sorento.

Di tempat lain, satu perubahan kecil di seluruh rangkaian telah diperkenalkan sejak 2018; Apple CarPlay dan Android Auto kini dipasang sebagai standard pada model KX-1, KX-2 dan KX-3.

Model semasa Kia Sorento dengan tiga barisan tempat duduk, keupayaan off-road dan sistem panduan semua roda yang canggih di bawah kabin berpakaian kulit lembut akan terus menjadi penjual terbaik. Pasti, sebahagian besar pemilik Kia Sorento tidak akan memandu SUV mereka secara ekstrim tetapi agak menenangkan mengetahui bahawa pengembaraan off road hujung minggu berkemungkinan.

Buat masa ini, harga atas jalan tanpa insuran untuk Kia Sorento 2.4L petrol ialah (harga lama termasuk GST RM179,888) kini RM169,888.

Untuk Kia Sorento 2.2Hs diesel turbo (Harga Lama termasuk GST RM185,888) sekarang RM179,888 dan anda mendapat jaminan 5 tahun dengan jarak perbatuan tidak terhad.

Previous post

Honda Accord Generasi ke-10 Dibuka Untuk Tempahan

Next post

Bentley Bakal Perkenal Model Grand Tourer Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *