Berita Auto

Kereta BMW ‘M’ Kena Panggil Balik Tapi Malaysia Tak Terlibat

Beberapa pembaca BMW berkongsi posting panggilan balik kotak gear dengan kami dan kami bertanya dengan pejabat BMW Malaysia untuk mengesahkan ia tidak menjejaskan BMW yang dijual di Malaysia.

Pelanggan kereta rasmi BMW ‘M’ di Malaysia TIDAK akan menerima surat tawaran daripada BMW Malaysia untuk menjadualkan temujanji untuk mempunyai kereta prestasi mereka yang agak eksklusif ditarik balik untuk diperiksa. Kereta yang terjejas hanya kereta BMW ‘M’ Amerika Utara.

Ini bermakna pengimport kereta terpakai yang mempunyai unit yang diimport dari England (pacuan kanan) juga tidak perlu risau tentang pelanggan mereka mempunyai masalah transmisi.

BMW M3

Isu seperti yang dijelaskan oleh BMW adalah disebabkan oleh penghalaan pengangkut kabel untuk transmisi yang mungkin menjadi rosak, yang membawa kepada litar pintas yang menjejaskan fungsi gearbox ZF 8HP.

Dalam sesetengah kes, masalah ini “menyebabkan kenderaan kehilangan pendorongan dan beralih ke neutral semasa memandu, yang boleh mengakibatkan kemalangan.” Juruteknik perkhidmatan sedang diarah untuk memeriksa penggantung kabel, menggantikan dan mengalihkan salurannya tanpa sebarang kos kepada pemilik. Proses ini mengambil masa kira-kira satu jam atau lebih.

Alasan BMW menunggu sehingga Februari 2020 untuk membetulkan isu itu adalah alat, bahagian, dan prosedur untuk operasi servis belum dimuktamadkan pada masa penulisan.

Di forum Bimmerpost, seorang pemilik (di Amerika) mengatakan bahawa dia “tersangkut di tempat letak kereta pusat membeli-belah. Sangat sukar untuk menundanya [M5 Competition] keluar, kerana transmisi tidak boleh dialihkan ke neutral. “

BHP

KenyataanMedia: BMW Transmission Wiring Harness Safety Recall

BMW notified NHTSA of this voluntary recall on Dec. 11th, 2019.

Certain 2019-2020 BMW M5, M8, X5 M and X6 M vehicles produced between Jan – Nov. 2019 are potentially affected.

Vehicles found to be affected by this safety recall, still in dealer inventory, may not be sold until the harness is replaced and rerouted in early 2020. (standard procedure for vehicles affected by a recall).

BMW M Cars Recall List

Issue

Due to the location and routing of the transmission wiring harness, it could become damaged.

This could lead to a short circuit, affecting transmission function, and causes the vehicle to lose propulsion and to shift to Neutral while driving, increasing the risk of a crash.

If you notice that while driving the vehicle loses propulsion and the transmission shifts to Neutral, your vehicle may be experiencing this issue.

Previous post

Terbaik Dari Tokyo Auto Salon 2020

Next post

Butiran Toyota GR Yaris Anda Perlu Tahu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *