Bisnes

Glenn Tan Mengesahkan Subaru XV dan Forester Malaysia Akan Ada Ciri-ciri Ini

Di Singapore Motor Show 2020, media Malaysia berpeluang bercakap dengan Glenn Tan, Timbalan Pengerusi dan Pengarah Urusan Tan Chong International. Soalan-soalan kami kebanyakannya meliputi model Subaru di Malaysia, khususnya model XV dan Forester semasa.

Edisi Forester GT

XV

XV generasi kedua dilancarkan pada 2017 dan menerima kemas kini pada Mei 2019 dengan Edisi GT. Sekitar Suku 2 2020, ia akan menerima kemas kini ringan yang akan meningkatkan tahap peralatannya.

Peralatan baharu akan termasuk sistem kamera 3D, 360 darjah. Sistem ini terdiri daripada 4 kamera kanta lensa lebar dipasang ke cermin tepi, gril depan dan tailgate belakang (kamera gostan).

Aliran video dicantum oleh unit 8″ ini, yang dibangun bersama dengan Panasonic. Ia membolehkan pengguna sama ada mempunyai pandangan komposit, atas ke bawah persekitarannya atau scroll sekeliling dengan model 3D kenderaan. Inilah demonstrasi apa yang dilihat.

Unit hiburan Panasonic akan kehilangan navigasi dalaman tetapi kini akan menampilkan Android Auto dan Carplay Apple. Penambahan ini akan membolehkan pengguna menavigasi menggunakan Waze atau Peta Google. XV akan menerima ciri ini sebagai kemas kini model semasa. Ini akan datang pada harga premium yang kecil. Sekali lagi, ini akan datang pada Suku 2 2020.

Menjelang akhir tahun 2020, Motor Image merancang untuk memberikan XV faceliftnya. Ini akan membawa teknologi Eyesight.

Kamera Eyesight dalam XV di Singapura

Jika pesaing tidak membawa keselamatan aktif kepada model mereka pada masa itu, XV akan mempunyai kelebihan dalam hal ini.

Forester

Sama seperti XV, Subaru merancang untuk memberi Forester kamera 360 darjah baharu dan unit hiburan Panasonic pada Suku 2 2020. Ini juga akan membawa kepada peningkatan harga sedikit.

Tiada facelift utama dalam perancangan untuk 2020. Sebaliknya, fokus Motor Image adalah untuk membawa tahap trim Forester 2.0 i-L Eyesight. Kini, keluarga Forester di Malaysia terdiri daripada:

  • 2.0 i-L
  • 2.0 i-S
  • 2.0 i-S Eyesight

Memasukkan Eyesight ke tahap trim yang lebih rendah akan memberi lebih banyak pilihan kepada pelanggan Malaysia. Model Forester 2.0 i-L Eyesight sepatutnya boleh didapati di Malaysia menjelang akhir tahun 2020, tetapi ia bergantung kepada sama ada kilang Thailand mereka mempunyai kapasiti untuk membinanya.

Pada Singapore Motor Show 2020, keluarga Forester telah dikemas kini dengan kit Edisi GT dengan pilihan enjin e-Boxer. Glenn Tan berkata pasukannya akan berusaha untuk membawa masuk pilihan e-Boxer, tetapi lebih banyak penyelidikan mesti dilakukan sebelum keputusan dibuat.

Kerajaan Malaysia masih belum menyiarkan dasar automotif baharu mereka.

BHP

Selain Itu

Pertama, kilang baharu Subaru di Thailand telah menyelesaikan isu-isu mereka dan memenuhi keperluan Jepun yang ketat untuk QC. Kawalan kualiti adalah keutamaan no.1 untuk pasukan di sana dan tidak ada model baharu dalam masa terdekat ini.

Kedua, kilang itu mampu melengkapkan teknologi Eyesight generasi yang lebih baharu yang menampilkan Reverse Automatic Braking (RAB). Walau bagaimanapun, disebabkan kebimbangan kos, RAB telah ditinggalkan memihak kepada sistem Eyesight.

Previous post

Mercedes-AMG A45 S Renntech Mempunyai 600 PS

Next post

Geely Ceburi Pasaran Teksi Jepun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *