Berita Auto

Proton Serah X70 Kepada Kementerian Kewangan

Peranan Proton X70 sebagai kenderaan kerajaan rasmi dikukuhkan lagi dengan sebuah unit baru-baru ini diserahkan kepada Kementerian Kewangan (MoF) untuk Dato’ Shahrol Anuwar Sarman, Setiausaha Bahagian Badan Berkanun untuk Bahagian Pengurusan Strategik.

Turut hadir pada majlis penyerahan ialah Shaheeran Jalalludin, Ketua Operasi SPANCO, Hazrin Fazail Haroon, Pengarah Kumpulan Kejuruteraan PROTON dan Fazli Hisham Shukor, Pengarah Jualan Korporat, PROTON.

Dengan lebih daripada 500 tempahan dan lebih daripada 400 unit telah diserahkan, X70 dijangka menjadi salah satu kenderaan rasmi untuk pegawai-pegawai Jawatan Utama Sektor Awam (JUSA).

“Proton X70 telah menjadi penyumbang yang tidak ternilai kepada kejayaan PROTON pada tahun 2019, jadi kami berbangga kerana ia sekarang memainkan peranan rasmi untuk sektor perkhidmatan awam. Ini membuktikan kesesuaiannya untuk beberapa tugas termasuk mewakili pelbagai kementerian di peringkat peringkat tempatan dan antarabangsa. Kami juga menjangka menerima lebih banyak tempahan untuk Proton X70 dari pelbagai jabatan kerajaan pada tahun 2020, “kata Dr Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif PROTON.

Keputusan oleh kerajaan Malaysia dan SPANCO untuk menempah X70 untuk flit adalah pengumuman utama kedua yang melibatkan SUV ini dengan kerajaan Malaysia. Terdahulu pada bulan Disember, telah diumumkan bahawa model itu akan digunakan untuk menyokong Forum Kerjasama Ekonomi Asia-Pasifik (APEC) 2020 sepanjang tahun.

Previous post

Pembayaran RFID di 10 Tol Plaza PLUS Bermula 1 Januari 2020

Next post

Mercedes-AMG Mengusik Kita Dengan Sedan Paling Berkuasa Mereka

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *