Berita Auto

Mercedes-AMG Mengusik Kita Dengan Sedan Paling Berkuasa Mereka

Dalam video akhir tahun di saluran Youtube Mercedes-AMG rasmi memberi kita gambaran Mercedes-AMG GT 73 mereka yang akan datang. Secara tradisinya, skema penomboran AMG terletak di antara 43, 45, dan 63. Tetapi dalam beberapa tahun kebelakangan ini, ini telah diperluas dengan 53, 35 dan kini 73. Jika anda keliru dengan nombor-nombor ini, jangan risau. Mereka semua relatif dan sebenarnya tidak bermakna apa-apa. Kereta ’63’ tidak lagi mempunyai enjin 6.3 liter.

Tetapi setiap nombor ini cenderung kepada enjin tertentu atau sekurang-kurangnya output enjin untuk model itu. Kereta 35 dan 45 adalah model kompak dengan enjin 4 silinder dalam dua tahap output yang berbeza. Kereta 43 mempunyai enjin V6, kereta 53 mempunyai enjin 3 liter inline 6 dengan elemen elektrik (ISG, sistem 48V), kereta 63 cenderung kepada enjin 4 liter V8. Induksi paksa adalah ciri pada setiap enjin ini dalam satu cara atau yang lain.

Berbalik kepada AMG GT 73. Ia pada dasarnya berkahwin dengan badan AMG GT 4-Door Coupe dengan versi hibrid plug-in (PHEV) dari barisan 4-liter V8 dari julat model 63. Kombinasi kuasa elektrik dan petrol akan memberikan Mercedes-AMG GT 73 lebih daripada 800 kuasa kuda, lebih daripada 170 hp tambahan atas AMG pengeluaran yang paling berkuasa, GT 63S. Pemilik harus melabur dalam banyak tayar. Tonton teaser di akhir video ini:

Previous post

Proton Serah X70 Kepada Kementerian Kewangan

Next post

Penasihat Perkhidmatan, Penjaga Get Kebankrapan Automotif

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *