Berita Auto

Mitsubishi XPANDER Cross Nampak Gayanya Tidak Akan Tiba Di Malaysia 2019 Ini

Kemasukkannya ke Malaysia tertangguh dengan kelewatan NAP kita.

Dengan kelewatan Dasar Automotif Kebangsaan (NAP) 2019, Mitsubishi XPANDER Cross, mesra-keluarga, 7 tempat duduk tidak akan dilancarkan pada 2019 ini dan sebaliknya kita mungkin melihat pelancarannya April atau Mei 2020.

XPANDER Cross adalah 50 mm (2 inci) lebih luas daripada kenderaan standard kerana lebar roda yang lebih luas, profil tayar yang lebih besar dengan aloi 17 inci. Pengangkut orang yang tunggangannya lebih tinggi debut dengan dua warna baru: Graphite Gray metalik dan Sunrise Orange metalik – yang kedua eksklusif untuk XPANDER Cross.

Kedua-duanya boleh digabungkan dengan trim dalaman hitam / coklat dengan panel hiasan mesh perak dan mempunyai luaran yang bergaya bersama kabin serba boleh dan selesa. MPV crossover ini terletak di bahagian atas barisan XPANDER dan menyediakan ciri-ciri praktikal dan lasak yang dikehendaki oleh pemandu di ASEAN.

Bahagian luar kenderaan ini mempunyai versi terbaru Perisai Dinamik, yang mempunyai reka bentuk geometri. Bumper bawah mempunyai reka bentuk plat skid untuk menambah rupa berani. Selain itu, lampu besar depan dan lampu kabus depan LED agar lebih terang.

XPANDER Cross menggabungkan gaya SUV ke bahagian luar dengan lengkungan roda hitam luas, roda aloi 17 inci, dan hiasan pintu. Terdapat juga rel bumbung berwarna perak, plat skid yang lebih besar di bahagian bawah bumper belakang, dan hiasan tailgate hitam piano yang terletak di bawah tingkap belakang.

Di bahagian dalam XPANDER Cross, bahan penyerap getaran dan bunyi memastikan ketenangan. Enjin petrol 1.5 liter juga senyap serta cekap bahan api.

Sehingga tujuh penumpang boleh duduk di dalam kabin, yang mempunyai ruang dalaman yang terbaik dalam kelas. Barisan kedua mempunyai ruang untuk tiga penumpang dan boleh dilipat ke bawah untuk laluan penumpang ke barisan ketiga. Baris kedua mempunyai pecahan 60/40, manakala baris ketiga mempunyai pecahan 50/50.

Other interior features include cubby holes, high-contrast color instrument panel meters, steering wheel with tilt and telescopic adjustment, Cruise Control, and best-in-class air conditioning.

The Mitsubishi XPANDER has become Mitsubishi Motors’ fourth-largest sales model in the 2018 fiscal year, with around 104,000 units reaching new customers. We are sure the 2019 sales figure will be even more impressive. 

Previous post

SOCAR Memperluaskan Zon Mereka

Next post

Mercedes S-Class W222 Yang Ke 500,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *