Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Petronas Menganjurkan Simposium Bendalir Kenderaan Elektrik Di Turin

PETRONAS Lubricants International (PLI), sebuah syarikat pembuatan dan pemasaran pelincir global PETRONAS, hari ini menganjurkan Simposium Bendalir Kenderaan Elektrik (EV) yang pertama di Pusat Penyelidikan dan Teknologi Global (R & T) di Turin.

Dihadiri oleh lebih daripada 120 peserta, acara satu hari itu menarik pakar industri terkemuka dari seluruh dunia untuk membincangkan dan menampilkan inovasi EV yang menyokong masa depan mudah alih yang lebih bersih, cekap dan lebih mampan. Ia menyediakan satu platform bagi pakar-pakar ini untuk berkongsi tren teknologi masa depan EV, kaitan pasaran mereka dan peranan cecair dalam evolusi teknologi e-penghantaran dan bateri.

Semasa simposium, PLI turut berkongsi hasil kajian global pertama industri Teknologi EV dan Bendalir yang memberi tumpuan kepada Unit Pemanduan Elektrik dan Bateri. Kajian yang dijalankan dengan kerjasama FEV Consulting, menyimpulkan bahawa inovasi adalah penting dalam memajukan prestasi dan ketahanan EV, dan penambahbaikan yang berterusan diperlukan untuk menggalakkan peningkatan kadar penggunaan elektrik pengangkutan oleh pengguna.

Sejak pengenalan Komitmen Karbon PETRONAS pada tahun 2012, syarikat itu telah menurunkan jejak karbonnya yang dipantau sebanyak 13% dari 2017, yang merupakan pengurangan sebanyak 12 juta tan pengurangan pelepasan gas rumah hijau. PETRONAS juga bekerjasama dengan Daimler Automotive dalam projek hijau ke arah pengawalan bahan api dan pelepasan kenderaan rendah karbon.

Petronas Turin 1
Previous post

Jualan Oktober Geely Mencecah 130,180 Unit Naik 14%

Next post

Mitsubishi Xpander Cross Masuk Pasaran Indonesia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *