Bisnes

Jetta! Jenama Baharu Volkswagen Untuk China

Cara terbaik untuk menghindar dari apa-apa berita negatif yang datang dari Eropah dan Amerika dengan penonton sasaran baharu Cina yang semakin berkembang mencari mobiliti.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Volkswagen baru-baru ini mencipta jenama baharu hanya untuk China dan mereka memanggilnya Jetta. Jetta pernah menjadi nama produk untuk sedan bersaiz-sedang Volkswagen yang dijual di seluruh dunia termasuk Malaysia dan kini ia adalah jenama VW di China. Ini mungkin sebab nama Jetta telah dibersarakan oleh Volkswagen beberapa tahun lalu.

Volkswagen merancang untuk memperkenalkannya di China untuk menarik minat kumpulan pelanggan muda, kelas menengah dan meningkatkan potensi pasarannya.

Bilangan kenderaan di kebanyakan bandar raya China dengan lebih sejuta penduduk masih jauh lebih rendah hari ini daripada di wilayah metropolitan seperti Beijing atau Shanghai. Pada masa yang sama, kelas menengah yang semakin berkembang sedang berusaha untuk pergerakan individu dan kereta sendiri yang pertama.

JETTA-CHINA 2

“Dengan JETTA, kami akan menutup jurang di China antara jenama utama VW yang ditubuhkan di segmen volume atas dan mobiliti peringkat kemasukan, sesuatu yang membentuk kira-kira satu pertiga pasaran China dan menghidangkan jenama tempatan di atas semua,” kata  Jürgen Stackmann, ahli Lembaga Pengurusan dengan tanggungjawab untuk “Jualan, Pemasaran dan Selepas Jualan”. JETTA akan memberi tumpuan kepada pembeli muda, kali pertama manakala jenama payung Volkswagen mengasah profil yang “volum tertinggi”, tambahnya. “Ini akan membolehkan kami untuk memperluaskan liputan pasaran kami.”

81 peratus daripada semua kenderaan yang dijual di segmen peringkat masuk China dijual kepada pelanggan yang membeli kereta buat kali pertama dalam hidup mereka. JETTA merayu kepada kumpulan sasaran ini dengan menawarkan kualiti, keselamatan, emosional, nilai yang stabil dan reka bentuk yang segar. JETTA tidak akan menjadi jenama ekonomi, tegas Stackmann. “Memandangkan semua ciri-cirinya, kami sengaja akan meletakkan jenama baru di atas harga kemasukan purata China sebanyak € 5,000 hingga € 6,000.”

“Dengan JETTA, syarikat itu membuka dunia Volkswagen untuk pelanggan pertama Cina,” kata Stephan Wöllenstein, Ketua Pegawai Eksekutif jenama Volkswagen di China. “Inti jenama baru itu akan mengandungi DNA Volkswagen sendiri dan akan menyediakan pengguna dengan teknologi canggih yang memenuhi keperluan mereka dan sesuai dengan gaya hidup mereka.”

Pelbagai model JETTA akan dihasilkan oleh FAW-Volkswagen di Chengdu. Ia akan terdiri daripada sedan dan dua SUV. Data pasaran menunjukkan bahawa model SUV khususnya menjadi semakin popular. Sedan terus menjadi penjual yang baik. Tetapi segmen SUV menjana momentum pertumbuhan yang besar dan kini membentuk hampir 50 peratus daripada keseluruhan pasaran.

JETTA-CHINA 3

Previous post

Koleksi Lightweight E36 Paul Walker Untuk Dijual

Next post

Audi Centre Setia Alam Kini Dibuka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *