Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Ford Mengumumkan Rangkaian Kenderaan Elektrik Sepenuhnya Di Frankfurt

Bercita-cita menyediakan 17 Kenderaan Elektrik Sehingga 2024 dan 8 Kenderaan Elektrik (EV) menjelang 2019 di bilik pameran. Siapa yang akan menjadi pembelinya? Inilah soalan yang kami tanya memandangkan mengecaj EV masih menjadi isu dan lebih membimbangkan adalah kos penggantian bateri dan pelupusan bateri dalam masa 8-10 tahun.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Ford telah menunjukkan komitmennya kepada masa depan elektrik untuk pelanggan di Frankfurt Motor Show di Jerman.

FRANKFURT_FORD_2 FRANKFURT_FORD_3 FRANKFURT_FORD_4

Syarikat itu mendedahkan barisan kenderaan elektrik yang paling komprehensif, yang akan membantu memacu jualan yang dijangka melepasi model petrol dan diesel konvensional menjelang akhir tahun 2022 di Eropah.

Awal tahun ini, Ford mengumumkan bahawa setiap papan nama kenderaan penumpang Ford baharu akan termasuk pilihan elektrik – sama ada hibrid, hibrid penuh, plug-in hibrid atau semua elektrik – menyampaikan salah satu barisan pilihan yang paling menyeluruh bagi pilihan elektrik untuk pelanggan Eropah. Syarikat itu akan melancarkan 17 kenderaan elektrik di Eropah pada tahun 2024, termasuk lapan pada tahun 2019.

FRANKFURT_FORD_5

Ford menjangka powertrain elektrik menyumbang lebih separuh daripada jualan kenderaan penumpang syarikat menjelang akhir tahun 2022, mewujudkan titik kritikal bagi jualan kenderaan elektrik Ford berbanding penjualan petrol dan diesel konvensional. Pada masa itu, syarikat itu juga menjangkakan telah menjual 1 juta kenderaan penumpang elektrik.

FRANKFURT_FORD_6 FRANKFURT_FORD_7 FRANKFURT_FORD_8

Ford Electric mengisi kedudukan di pameran Frankfurt yang menampilkan rangkaian kenderaan elektrik yang paling banyak yang pernah dipaparkan Ford, termasuk:

·            Varian Kuga Plug-In Hibrid semua baharu dari SUV pertengahan saiz baharu – kenderaan Ford yang paling elektrik dan Ford pertama yang menawarkan hibrid sederhana, hibrid penuh caj sendiri dan powertrain plug-in hibrid.

·            SUV tujuh tempat duduk Explorer Plug-In Hibrid yang baharu dan Tourneo Custom Plug-In Hibrid penggerak 8 kerusi baharu – masing-masing menawarkan keupayaan panduan elektrik sama dengan jarak panduan dan kebebasan yang ditawarkan oleh enjin pembakaran tradisional.

·            Crossover kompak yang diilhamkan oleh SUV Puma EcoBoost Hibrid baharu, yang menampilkan teknologi canggih hibrid sederhana  yang canggih untuk mengurangkan emisi CO2, kecekapan bahan api yang dioptimumkan, dan pengalaman memandu yang lebih responsif dan bermanfaat, ditunjukkan dalam spesifikasi Titanium X yang bergaya buat kali pertama.

·           Kereta wagon Ford Mondeo Hibrid, yang menampilkan teknologi caj-sendiri, hibrid penuh, teknologi powertrain petrol-elektrik, menawarkan alternatif yang menarik dari diesel dan menawarkan pemanduan elektrik yang tulen untuk penghalusan terutamanya dalam senario memandu bandar dan henti-mula.

·            SUV prestasi yang diilhamkan oleh Mustang baharu Ford akan tiba pada tahun 2020, dengan jarak memandu 600 km yang lebih tinggi (lebih 370 batu) yang dikira menggunakan World Harmonised Light Vehicle Test Procedure  (WLTP), dan kemampuan pengisian pantas . *

FRANKFURT_FORD_9 FRANKFURT_FORD_10 FRANKFURT_FORD_11

Previous post

Land Rover Defender (2020) Muncul di Frankfurt Motor Show

Next post

Agong Terima Honda Civic Type R Sebagai Hadiah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *