Konsep / Lakaran / Intipan

Pratonton AUDI RS5 Coupé

Dengan enjin yang dibangunkan khusus untuk model RS generasi kedua, generasi akan datang RS5 akan mempunyai enjin BI-turboTFSI yang menghasilkan 450hp dengan tork 600Nm.

BHP Banner RS5

Berapa ringan?

Pengurangan berat badan 60kg yang telah dicukur dari yang terdahulu yang memberi berat baru hanya 1655kg. Ianya akan lagi ringan dengan pilihan bumbung serat karbon.

Transmisi tiptronik 8 kelajuan mengoptimumkan masa pergeseran dan menyampaikan output melalui pemacu pacuan empat roda quattro, di mana pengedaran dikongsi antara gandar pada nisbah 40: 60. Selain itu, dengan pembinaan lima pautan yang disemak untuk kedua-dua suspensi depan dan belakang, pasangan itu menjanjikan prestasi sporty dengan pengendalian ketangkasan dan profesional.Audi RS5 Coupe 2

Berapa Seksi?

Depan RS5 ini didominasi oleh bonet secara beransur-ansur yang mencerun landai turun di atas bingkai gril. Kiri kanannya pula, lubang udara yang besar dengan struktur madu AUDI yang biasanya duduk dekat dengan tanah, memberikannya penampilan kujat dan teguh.

Di atas, ini adalah inlet udara serta lampu LED matriks 74mm lebih panjang daripada sebelumnya. Siluet sisi mengarahkan perhatian ke hadapan dan belakang dengan bulatan gerbang roda yang jelas dan body yang bersih. Di belakang, sport coupé  ini dilengkapi dengan diffuser insert spesifik-RS, paip ekzos bujur dan bibir spoiler yang dipasang di permukaan.

Berapa Selesa?

Di dalam pula anda akan disambut oleh kerusi sukan RS-kulit alcantara dan stereng roda sukan berbilang fungsi RS. Anda juga akan mendapat papan pemuka serat karbon sporty dan trim konsol, yang memastikan kualiti dalaman yang ekstrim.

Kokpit maya AUDI disertai untuk pemandu untuk mendapatkan semua maklumat yang berkaitan dengan prestasi, mula dari tekanan tayar ke torsi ke pemanduan Daya-G untuk meningkatkan kecekapan.

Berapa laju?

0-100km/h dalam 3.9 seconds. Top speed 250km/j.Audi RS5 Coupe 3

Previous post

Riuh - Jejak Makan ROSS Eat Beat 51

Next post

Alfa Romeo GTV Akan Datang 2021 Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *