Konsep / Lakaran / Intipan

Data Prestasi Porsche Taycan

Porsche semua elektrik, Taycan, akan dilancarkan pada minggu-minggu akan datang ini menjelang pelancaran komersilnya lewat tahun ini. Kini kami mendapat gambar dan sketsa supercar elektrik ini di rangkaian sosial untuk berkongsi bersama.

BHP Banner Taycan

Porsche telah memberikan sedikit spesifikasi model ini. Sedan mewah ini akan mempunyai 600hp dan jarak pemanduan allelectric 500km. Ia juga akan mendapat manfaat daripada sistem pengisian ultra-cepat “800 V”.

porsche-taycan-2

Porsche belum menerbitkan helaian teknikal lengkap Taycan ini dan mereka lebih suka bermisteri atau mungkin mahukan persaingan terteka-teka. Tetapi dari maklumat yang kami kumpulkan, Porsche ini akan mempunyai dua motor elektrik, jenis segerak, dibangunkan secara dalaman dan masing-masing menghidupkan gandar (dengan itu menawarkan penghantaran integral). Kedua-dua enjin ini akan menghasilkan lebih daripada 440 kW.

Porsche juga mengesahkan dua angka mengenai prestasi akan datang Taycan: ia akan memecut dari rehat hingga 100km / j dalam masa kurang dari 3.5 saat dan mencapai 200km / j dalam masa 12 saat.

porsche-taycan-3

Porsche juga mengesahkan bahawa Taycan akan melakukan pengisian semula yang cepat kepada 800 volt (350 kW) untuk memulihkan sehingga 400km panduan elektrik dalam hanya 15 minit.

Previous post

Mercedes-Benz GLE 450 Buat Kemunculan Sulung di Malaysia

Next post

Kalau Tak Mampu Rolls Royce ... Eadon Green Ada

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *