Berita Auto

Kalau Tak Mampu Rolls Royce Ghost … Beli AURUS Senat Ini

Kementerian Perindustrian dan Perdagangan Persekutuan Rusia baru sahaja mengeluarkan gambar-gambar sedan dan limosin AURUS Senat.

AURUS Senat baharu ini adalah produk dari Unified Modular Platform (Modular Platform kelapan di Russian), yang juga dikenali sebagai Cortegiu, yang pada asalnya adalh penciptaan seni bina unit modular (chassis) serta hibrid pendorong berdasarkan V8 dan enjin V12. Kotak gear automatik 9-kelajuan telah dibangunkan untuk kereta AURUS oleh syarikat Rusia lain – KATE.

Sedan AURUS Senat dilengkapi dengan pemanduan semua roda dan unit penggerak hibrid berdasarkan V8 4.4 liter. Unit ini menghasilkan kuasa 598hp dan tork 880Nm dan selanjutnya dibantu oleh motor elektrik dengan 40hp dan 400Nm. Ia memecut 0-100km / j dalam hanya 6.0 saat. Kelajuan maksimum dihadkan kepada 250km / j. Kereta itu juga mempunyai empat mod gerak: Auto, Sport, Comfort dan All Road. Ia juga boleh berperisai.

Dengan panjang 5,630 mm panjang, roda jarak 3,300 mm, pelepasan tanah 200 mm dan berat 2,740 kilogram Senat AURUS akan memasuki pasaran secara besar dengan ramai yang akan menyalah sangkakan ianya Rolls Royce atau Bentley.

Pengeluaran besar-besaran dijadualkan bermula pada pertengahan tahun 2020.

Previous post

Drebar Proton X70 Ini Tidak Dapat Hadir Meeting Hari Ini

Next post

Yamaha YZF-R25 Baharu Diperkenalkan, Harga Akan Diumumkan Mac Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *