Berita Auto

Porsche Macan S Tampil Dengan Enjin Turbo V6 Baharu

Porsche memperkembangkan rangkaian model Macan facelift dengan pengenalan varian S yang dikuasakan oleh enjin turbo 3.0-liter V6 baharu.

BHP-Infiniti-Thematic_Web-Banner_DSF_ENG_650x85_FA

Menurut pengeluar kereta sport terkemuka itu, enjin tersebut dilengkapi dengan pengecas turbo twin-scroll yang diletakkan di dalam V. Ini menghasilkan laluan gas ekzos yang lebih singkat sekaligus menjadikan enjin tersebut lebih responsif.

low_macan_s_mallorca_2018_porsche_ag

Macan S mempunyai 354 PS dan 480 Nm yang membolehkan ia memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 5.1 saat jika dilengkapi dengan pakej Sport Chrono. Kelajuan maksimum adalah 254 km/j manakala penggunaan bahan api mengikut kitaran NEDC adalah 8.9 liter bagi setiap 100 km.

low_macan_s_mallorca_2018_porsche_ag (5)

Casis model ini turut diberi peningkatan dalam bentuk tayar yang lebih lebar dan fork gegelung aluminium pada gandar hadapan yang menggantikan komponen keluli pada model terdahulu.

low_macan_s_mallorca_2018_porsche_ag (3)

Untuk mendapatkan pengendalian yang lebih hebat, pelanggan juga boleh memilih ciri-ciri tambahan seperti sistem kawalan peredam aktif Porsche Active Stability Management (PASM), suspensi udara dan Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

low_macan_s_mallorca_2018_porsche_ag (4)

Selain itu, Macan S didatangkan dengan cakera brek yang lebih besar (dari 350 mm kepada 360 mm) dan tebal (dari 34 mm kepada 36 mm), dengan ped brek bebas tembaga. Sistem brek komposit seramik (PCCB) pula ditawarkan sebagai pilihan.

 

Previous post

Pendaftaran Pemilihan Pelumba One-Make Race Cub Prix Kini Dibuka

Next post

BMW Masih Percayakan Kuasa Diesel Dengan Generasi ke-3 3-Series

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *