Berita Auto

BMW Masih Percayakan Kuasa Diesel Dengan Generasi ke-3 3-Series

Apabila BMW 3-Series pertama dilancarkan pada tahun 1975, ia pada masa yang sama menghidupkan sebuah baka kereta baharu; Konsep sedan sukan ini menaikkan kebangkitan 3-Series untuk menjadi model BMW paling berjaya – status yang dikekalkan hingga ke hari ini. Sepanjang keenam generasi modelnya hingga kini, BMW 3-Series telah menduduki ranking kereta premium terbesar di dunia, memimpin jalan untuk powertrain prestasi tinggi dan teknologi casis dan memperoleh reputasi sebagai perintis inovasi teknologi dalam segmen midsize.

Generasi ketujuh sedan sukan itu bergerak sekali lagi, jadi kami tertanya-tanya jika BMW Malaysia akan membawa kuasa diesel kembali ke Malaysia dengan 3 Siri baharu ini.

Peningkatan sistematik juga telah dibuat kepada teknologi BMW TwinPower Turbo untuk enjin diesel 2-liter, 4 silinder BMW 320d. Ia kini termasuk turbocharging pelbagai peringkat, yang membawa peningkatan kecekapan di semua kelajuan enjin. Turbocharger tekanan tinggi kecil dan geometri turbin berubah turbo bertekanan rendah yang besar menyebabkan sistem respon cepat, membolehkan tork lebih tinggi ketika dipandu kuat. Di bawah beban separa, turbocharging pelbagai peringkat membolehkan penggunaan bahan api yang jauh lebih rendah. Dan sistem penyuntik injap solenoid suntikan langsung kini menyampaikan bahan api ke ruang pembakaran pada tekanan sehingga 2,500 bar.

Dengan output maksimum 190 hp pada 4,000 rpm dan tork puncak 400 Nm antara 1,750 dan 2,500 rpm, unit diesel baharu ini memecut dari 0 hingga 100 km / j dalam 6.8 saat. Prestasi sporty ini disertai dengan penggunaan bahan api rata-rata per 100 kilometer 4.5 – 4.2 l / 100 km /  imp untuk 320d.

 

 

Previous post

Porsche Macan S Tampil Dengan Enjin Turbo V6 Baharu

Next post

WHO Umum Angka Maut Di Jalan Raya Setiap Tahun Mencecah 1.35 Juta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *