Berita Auto

Kia Lancar Stonic Baharu Di Singapura Hari Ini …… Malaysia?

Kia Stonic yang baharu membuat debutnya di Singapura dengan reka bentuk luar biasa yang menarik dan sporty. Dijangka menjadi model penting bagi Kia dalam salah satu segmen kenderaan terbaru, Stonic menawarkan banyak pilihan untuk pemilik yang ingin kelainan dengan pelbagai jenis colourways yang tersedia untuk dipilih. Mempunyai reka bentuk Eropah yang sebenar, kereta itu adalah salah satu daripada jenama yang paling menarik kini, namun ia dapat dikenali dengan serta-merta sebagai Kia terima kasih kepada unsur-unsur reka bentuk tandatangan utama, seperti gril ‘hidung harimau’.

Direka di Eropah, dengan kerjasama studio reka bentuk Korea Kia, badan Stonic menggabungkan garis ciri mendatar tajam dengan permukaan yang lembut. Pemperibadian adalah penting kepada ramai pelanggan dalam segmen SUV dan pelanggan Stonic akan dapat memilih sehingga 29 warna yang berbeza dengan pilihan kombinasi warna dua warna yang tersedia untuk bumbung dan dalaman gaya ‘Targa’.

Kabin Stonic meletakkan teknologi dan ergonomik di tengah-tengahnya, menawarkan pembeli sebanyak potensi untuk pemperibadian sebagai luaran, dengan pelbagai pek warna dalaman yang terang.

Setiap Kia Stonic dengan enjin 1.0 liter T-GDI (turbocharged petrol suntikan langsung) menghasilkan 120 ps @ 6000rpm. Enjin ini dipasangkan dengan transmisi dual clutch 7 kelajuan, memaksimumkan penglibatan pemandu dan kecekapan.

Salah satu kereta paling pintar dalam kelasnya, Stonic menyediakan pemilik dengan pelbagai teknologi casis dan infotainment baru yang direka untuk meningkatkan keselamatan, keselesaan dan kemudahan.

Kereta ini dilengkapi dengan Apple CarPlayTM sebagai standard, membawa fungsi telefon pintar lancar ke sistem infotainment skrin sentuh 7 inci.Dengan kamera gostan bersepadu, sistem bantuan letak kereta belakang dan garis panduan dinamik, meletak kereta menjadi lebih mudah. Seperti adik-beradik Kia yang lain, Stonic boleh didapati dengan pelbagai teknologi termasuk kawalan cruise automatik dan keyless entry.

Previous post

DS Store Petaling Jaya Kini Dibuka

Next post

Inginkan Kereta Pra Milik Perodua Berkualiti Terbaik?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *