Berita Auto

Nama Sebenar Projek Mercedes-AMG ONE

Menjelang Paris Motor Show 2018, jenama kereta sukan dan prestasi itu mengumumkan nama hypercar masa hadapan: Mercedes-AMG ONE. Nama itu bermaksud cita-cita automotif tertinggi: untuk membawa teknologi hibrid Formula 1 ke jalan raya. Mercedes-AMG ONE akan menjadi puncak portfolio model dan model top-of-the-line mutlak – seperti yang dirujuk secara logik … ONE.

Dengan ujian intensif yang berterusan selama berbulan-bulan di England seperti ujian prestasi tinggi dan trek perlumbaan, Mercedes-AMG kini membentangkan status perkembangan terkini ciri teknikal yang luar biasa: aerodinamik aktif.

Aerodinamik aktif, yang sedang menjalani ujian terowong angin, mempunyai sayap belakang pelbagai peringkat, dua peringkat yang boleh dilanjutkan untuk tahap maksimum dalam mod perlumbaan.

Tidak ada pengetahuan aerodinamik yang lebih baik daripada di peringkat teratas – pakar-pakar di syarikat-syarikat berprestasi tinggi di Affalterbach, Brackley dan Brixworth sedang bekerja merentas sempadan hanya dengan satu matlamat: untuk membawa teknologi perlumbaan hidup dalam kenderaan sah jalanan.

Previous post

Ariel Atom 4 - 320bhp - 0-100km/h Dalam Hanya 2.8 Saat

Next post

Pusat 3S Proton Milik Supernau Motors Trading Dibuka di Bintulu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *