Gaya Hidup

Muzium Ferrari Memberi Penghormatan Kepada Mendiang Pengasas Jenama

Pada ulang tahun ke-120 kelahiran pengasas, Muzium Ferrari memberi penghargaan kepada semangatnya untuk kereta dengan pameran “Driven By Enzo” dan “Passion and Legend”, yang menjejaki perkembangan yang banyak dalam gaya dan teknologi berbanding sejarah syarikat itu.

“Driven By Enzo” memaparkan model empat tempat duduk yang dipandu sendiri oleh Ferrari. Sebagaimana yang diketahui, Enzo Ferrari digunakan untuk mencuba uji setiap kereta yang dihasilkan di Maranello sendiri, tetapi tidak semuanya adalah untuk panduan harian. Untuk perjalanan hariannya, beliau sangat menyukai kereta empat tempat duduk kerana ianya selesa dan sporti dan beliau sering membawa  pelawat yang terkenal di dalamnya.

Semangatnya untuk kereta-kereta sebegini bermula dengan 1960 Ferrari 250 GT 2 + 2 dan diteruskan sepanjang hayatnya dengan 400 GTi, 412, dan akhirnya Ferrari 456 GT, sebuah kereta yang dia luluskan secara peribadi pada tahun 1988. Walaupun dia memutuskan untuk menggaji drebar pada tahun 1969, drebar sering menjadi penumpang dan teman perjalanan seorang lelaki yang selalu merasakan dirinya sebagai pemandu.

“Passion and Legend” pula adalah kisah luar biasa Enzo Ferrari dan syarikatnya, jejak kereta dan imej beliau. Ferrari adalah transposisi ke dunia nyata, visi pengasasnya dan cinta tanpa syarat untuk keretanya, seperti yang dapat kita lihat dalam pameran tujuh dekad kereta yang paling indah ini.

Termasuk 166 Inter 1948, Ferrari pertama untuk kegunaan jalan raya, Ferrari 250 GT Berlinetta “Tdf” 1956 dan sekali lagi Dino 246. Pameran ini membawa ke kereta hari ini seperti F12tdf  siri terhad istimewa dan 812 Superfast, kereta jalan raya berprestasi tinggi syarikat.

Dan sudah pasti,  dua stesen interaktif, membolehkan pengunjung menemui 2 + 2 kereta terpenting dalam sejarah syarikat dan mengambil lawatan maya kemudahan pengeluaran hari ini.

Pameran adalah di Muzium Ferrari di Maranello hingga Mei 2019.

Harap – harap adalah rezeki untuk pergi.

 

Previous post

Jaguar Bekerjasama Dengan Dua Lipa Untuk Remix Lagu Secara Peminat Memandu

Next post

Perodua Alza Terbaharu Dengan Ciri Baru Dan Nilai Yang Lebih Baik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *