Hibrid, Elektrik, Hidrogen

#Live2Drive, Ducati Scrambler Dan Sekarang … Kenderaan Elektrik, Nissan Leaf Menjelajah

Selepas pemanduan 16,000 kilometer yang epik, peneroka polar Marek Kaminski telah tiba di Jepun, setelah memulakan “NoTraceExpedition” di Poland tiga bulan sebelumnya dengan kenderaan elektrik terlaris di Eropah, Nissan LEAF baharu.

Perjalanan mesra alam Kaminski membawanya dari Zakopane, Poland melalui lapan negara di dua benua dan pelbagai keadaan pemanduan yang berlainan, melalui Lithuania, Belarus, Rusia, Mongolia, China dan Korea Selatan dalam perjalanan ke titik penamat di Tokyo.

Mantra “no trace left behind” dari #NoTraceExpedition menunjukkan kemungkinan perjalanan sifar-pelepasan dengan kereta elektrik, dan menetapkan contoh untuk penjelajah yang ingin melawat sudut-sudut paling jauh di dunia tanpa mencemarkan alam sekitar.

Walaupun Kaminski boleh mendakwa dirinya sebagai orang pertama yang berkunjung ke Kutub Utara dan Selatan pada tahun yang sama, ekspedisinya dengan kereta elektrik ini mungkin mengalami perasaan yang sama seperti pengalaman yang tidak dapat dilupakan sebelumnya. Antara pengembaraan Kaminski, lencongan di sepanjang trek tanah di Mongolia dan beberapa penyelesaian pengecasan inventif di Rusia adalah di antara kemuncaknya.

Dengan semangat tidak mahu mengalahkan selepas 16,000 km pertama, Kaminski kini akan melengkapkan perjalanan pulang dari Tokyo ke Poland dalam kereta yang sama.

 

Previous post

Beli-belah di Shopee dan Menangi Baucar BHPetrol

Next post

Tahun Ketiga Perkongsian Renault Sport Formula One ™ Team Dengan Bell & Ross

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *