Berita Auto

Kereta Pameran Renault ARKANA Terungkap Di Moscow

Di pameran motor Moscow, Renault memperkenalkan kereta pameran ARKANA sebagai pelancaran perdana dunia, sebuah coupe-crossover yang mengumumkan kenderaan global yang baru. Reka bentuk unik kelasnya akan menjadi sesuatu yang baru dalam segmen C yang sangat kompetitif.

Segmen C kini merupakan sektor yang paling dinamik dan mencabar industri automotif, terutamanya SUV. Keperluan pelanggan semakin meningkat.

ARKANA dilahirkan dari kehendak baru pelanggan. Ia mencadangkan keseimbangan luar biasa antara keanggunan sedan dan ketahanan SUV.

Kenderaan pengeluaran baru ini akan dihasilkan dan dipasarkan di negara-negara yang berlainan di seluruh dunia, bermula dengan Rusia pada tahun 2019. Renault ARKANA akan dikilangkan dan dijual di Asia dan kawasan lain, dengan reka bentuk unik yang sama tetapi juga disesuaikan dengan harapan pelanggan tempatan.

Sebagai sebahagian daripada rancangan strategik Drive the Future, Groupe Renault berhasrat untuk meningkatkan kadar pertumbuhan antarabangsa, mengembangkan rangkaian produknya untuk meningkatkan jumlah jualan sehingga 5 juta unit menjelang 2022. ARKANA akan memainkan peranan utama dalam mencapai matlamat ini.

Groupe Renault mendakwa hampir satu pertiga daripada pasaran Rusia pada 2017 (448,270 kenderaan dijual / 28% bahagian pasaran). Rusia hari ini berpangkalan sebagai pasaran nombor dua Renault Group dan dijangka menjadi pasaran utama kumpulan menjelang akhir pelan.

 

Previous post

Ramdan Fokus Perlumbaan di Teluk Intan

Next post

Mercedes-Benz Lancar Autohaus Kuantan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *