Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kia Niro EV Dijual di Korea Selatan

Kia Niro EV yang mula dijual hari ini di Korea, menggabungkan powertrain serba-elektrik, semua-elektrik dengan praktikal crossover, pembungkusan pintar dan reka bentuk yang menarik. Jajaran memandu jarak jauh sehingga 385 kilometer menjadikannya salah satu kenderaan elektrik yang paling mampu dijual di mana saja di dunia.

Niro EV menduduki kedudukan yang unik di pasaran global sebagai CUV  (crossover utility vehicle) semua-elektrik dan duduk bersama dengan varian Hibrid dan Plug-in Hybrid yang sedia ada – yang mana lebih daripada 200,000 telah dijual secara global sejak Niro’s pengenalan pada tahun 2016. Pembuat kereta Korea itu telah menerima lebih daripada 5,000 pra-pesanan untuk Niro EV di pasaran domestiknya sejak kereta itu pertama kali didedahkan awal tahun ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Menyesuaikan diri dengan reka bentuk crossover yang sporty, Niro EV menawarkan pembeli jarak jauh, keupayaan memandu sifar-pelepas dan prestasi yang menyenangkan dengan powertrain kenderaan elektrik generasi akan datang.

Kapasiti bateri litium polimer 64 kWh berkapasiti tinggi memberikan jarak memandu sehingga 385 kilometer pada satu cas dengan pelepasan sifar. Dipasang ke pengecas cepat 100 kW, ia mengambil masa 54 minit saja untuk mengisi semula bateri Niro EV hingga 80%. Pembeli juga akan dapat menentukan pek bateri lithium-polimer 39.2 kWh pilihan, dengan jarak sehingga 246 kilometer dari satu cas.

Kuasa roda depan disediakan melalui motor 204 ps, menghasilkan tork 395 Nm dari keadaan terhenti, untuk pecutan dari 0 hingga 100 kph dalam hanya 7.8 saat. Pek bateri terletak rendah di dalam badan, di bawah lantai, mewujudkan pusat graviti lebih mirip dengan sedan atau hatchback, memastikan kestabilan maksimum dan keseronokan memandu di jalan berliku-liku.

 

Previous post

Geely Holding Naik Ke Tempat 267 Di Fortune Global 500

Next post

Kereta Ford Habis Dijual

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *