Berita Auto

Larangan Diesel Memaksa Pembuat Berhenti Menjual Kenderaan Jualan Terbaik Mereka

Industri kereta kini menghadapi pelbagai masalah daripada larangan diesel lama di perbandaran, namun dalam hampir semua senario pembuat kereta akan kalah. Pengguna di Jerman menolak diesel pada kadar yang amat cepat. Syer kereta yang dijual dengan powertrain diesel Januari adalah 33%, menurun dari 45% pada bulan yang sama tahun 2017. Dengan hanya beberapa pengecualian, syer diesel jatuh di negara-negara di seluruh Eropah. Masa depan diesel kelihatan sangat suram. Senario terburuk ialah saham diesel Jerman akan tenggelam hingga 28% menjelang 2018. Bagi Eropah secara keseluruhannya, ia menjangka penurunan yang lebih perlahan, ramalan saham akan turun kepada 28% menjelang 2025.

Tahun lepas, permintaan Eropah untuk diesel turun 7.9% kepada 6.77 juta kenderaan bersamaan 43.8%. Jatuh dari puncak 54.9% pada tahun 2011, menurut angka dari penyelidik pasaran JATO Dynamics. Penganalisis percaya jualan akan jatuh lebih teruk.

Audi Executive Vice President Technical Development Horst Glaser mengadakan pertemuan dengan wartawan pada persidangan keputusan tahunan syarikat pada bulan Mac bersenjata dengan carta yang menunjukkan pencemaran udara di bandar-bandar Jerman telah bertambah baik. “Kualiti udara semakin baik dan lebih baik, tetapi perbincangan semakin parah dan lebih buruk,” kata Glaser.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Terdapat kekecewaan yang besar sekarang dengan pembuat kereta seperti syarikat induk Audi, Volkswagen Group, bahawa peningkatan kos mereka untuk memastikan kereta diesel baru mematuhi peraturan pelepasan Eropah tidak melakukan apa-apa untuk mengubah kepercayaan pengguna bahawa diesel adalah kotor dan tidak akan wujud tidak lama lagi.

 

 

Previous post

Sime Darby Buka Pusat 3S Ford Yang Telah Dinaik Taraf di Kota Kinabalu

Next post

Suzuki Jimny Baharu Hanya Beberapa Hari Saja Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *