Gaya Hidup

Institusi Pengajian Tinggi Berubah Untuk Memenuhi Keperluan Industri

Institusi pengajian tinggi, Universiti Teknologi Petronas (UTP) dan Politeknik Ungku Omar (PUO), memperbaiki metodologi pengajaran masing-masing di dalam sekolah kejuruteraan / fakulti mereka agar lebih sesuai dengan keperluan industri.

Kedua-dua institusi dapat mencapai ini kerana kedua-dua mereka adalah sebahagian Perodua Eco Challenge 2017, yang telah memilih 10 institusi pengajian tinggi dari seluruh negara untuk membuat alat ganti atau aksesori asal untuk model syarikat kereta itu.

Idea terbaik kemudian akan dikomersialkan dan dimasukkan ke dalam model pembuat kereta, sama ada model yang ada atau yang akan datang.

PUO berkata bahawa mendedahkan pelajarnya kepada Perodua Eco Challenge juga membantu dalam pemahaman mereka tentang dunia korporat sebenar di mana pelbagai disiplin bergantung kepada satu sama lain untuk berjaya.

Kedua-dua institusi juga telah menyesuaikan diri dengan idea dan kaedah baru yang dikongsi oleh Perodua dalam teknik mengajar mereka. Selain itu, bagi kedua-dua institusi, Perodua Eco Challenge juga memberi peluang lain untuk penjanaan pendapatan kerana program ini akan membuka pintu untuk kerjasama antara institusi pengajian tinggi dengan vendor automotif dan pengeluar peralatan asalnya.

 

Previous post

Kereta Lotus Kini Berada Di Tangan Zhejiang Geely

Next post

Honda Civic Type R tiba di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *