Berita Auto

Semua Honda CR-V Eropah Baharu Akan Dibuat di Jepun

CR-V untuk Eropah masa depan akan dibina hanya di Jepun. Honda juga akan berhenti mengeksport SUV subkompak HR-V ke Eropah dari Mexico apabila modelnya diperbaharui pada tahun 2019. Pengeluaran akan berpindah ke Yorii, Jepun.

Honda telah memindahkan pengeluaran versi hatchback subkompak Jazz ke Jepun dari Swindon dan China selepas ia membuat keputusan untuk menjadikan kilang Swindon sebagai hab pengeluaran global bagi hatchback Civic lima pintu, mengeksport kereta kompak ke AS dan Jepun dan juga pasaran EU. Kilangnya di Turki membina versi sedan empat pintu untuk pasaran Eropah.

Honda dan lain-lain pembuat Jepun sedang menangani kehilangan pengeluaran daripada jualan yang jatuh di pasaran rumah mereka dengan lebih banyak eksport, terutama model bernilai lebih tinggi, kata Masatoshi Nishimoto, pengurus ramalan pengeluaran kenderaan Jepun / Korea untuk IHS Markit.

IHS menjangkakan pengeluaran kenderaan ringan Jepun jatuh ke bawah 8.5 juta menjelang 2020 daripada 9.2 juta unit sekarang. Tahun lepas, Jepun mengeksport 4.6 juta kenderaan, mengikut angka dari persatuan pengilang kenderaan negara, JAMA.

Pada tahun 2016, Jepun merupakan pengeksport kenderaan terbesar ke EU dengan nilai, angka dari persatuan pembuat kereta Eropah ACEA . Sejumlah 577,703 kenderaan datang dari Jepun, naik 20 peratus berbanding tahun sebelumnya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Mercedes-AMG GT4 - Jentera Lumba Terbaru Dari Affalterbach

Next post

UK Akan Jual Hanya Kereta Elektrik ... Pemegang AP Malaysia Bagaimana?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *