Gaya Hidup

Kenapa Sedan Mercedes-Benz Nampak Serupa?

Mercedes-Benz kini menjual beberapa kereta paling cantik di dunia. Barisan produk mereka diilhamkan dengan teliti dan kereta itu sendiri amat kompeten. Satu-satunya komplain kalau adalah bahawasanya mereka kelihatan sama dengan satu sama lain.

Terutama sekali model-model terkini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pertama, ini adalah trend yang sudah berlaku selama berdekad-dekad terutama sekali kereta-kereta Jerman. Lihatlah W201, W124 dan W140. C-, E- dan S-Class ini ada gene Benz yang agat kuat.

  

Dan yang keduanya, kereta-kereta yang serupa dengan satu sama lain mempunyai beberapa faedah. Rata-rata pengguna jalan raya tidak peduli apakah rupa kereta-kereta jenama tertentu. Terdapat berjuta-juta kereta di jalan raya, berpuluh-puluh membuat dan model dalam pelbagai generasi.

Dengan membuat kereta mereka menyesuaikan diri dengan satu set peraturan reka bentuk, jenama seperti Mercedes-Benz boleh dikenali oleh kebanyakkan orang. Walaupun rata-rata beberapa individu tidak tahu apa perbezaan antara C- dan S-Class, mereka akan mengenali Benz ketika mereka melihatnya.

Berkongsi wajah keluarga juga membantu menaikkan sedan yang lebih berpatutan dalam kumpulan. Jadi sementara E-Class sentiasa menjadi kegemaran di kalangan ahli perniagaan, C-Class yang kelihatan seperti S-Class menjadikannya lebih berprestij. Mereka melakukan ini dengan ‘proto’ C-Class pertama , 190E (W201) yang digambarkan di atas dengan menggayakannya untuk kelihatan seperti bayi W126.



Previous post

Volvo Cars Terangkan 'Video Kemalangan' Yang Tersebar Di Media Sosial

Next post

Mercedes-Benz Mahu Kekal Di Hadapan 'Permainan' Panduan Sendiri

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *