Gaya Hidup

Volvo Cars Terangkan ‘Video Kemalangan’ Yang Tersebar Di Media Sosial

Ramai daripada anda mungkin telah menonton video bertajuk “Sistem brek auto Volvo gagal pada majlis pelancaran … MD lumpuh”. Video ini diedar (sekali lagi) di media sosial dan aplikasi pemesejan.

Volvo Cars ingin mengulangi bahawa dalam kejadian yang digambarkan itu XC60 dilengkapi dengan Keselamatan Bandar, bagaimanapun, ia tidak mempunyai fungsi Pengesanan Pejalan Kaki – ini dijual sebagai pakej berasingan dan diperlukan untuk mengurangkan atau mengelakkan kereta melanggar kedua-dua lelaki itu.

Walaupun kereta itu dilengkapi dengan ciri ini, pecutan berat pemandu itu mungkin menyebabkan sistem overridden dan deactivated;; Teknologi Volvo auto-braking (mitigasi dan pengelakkan) sangat maju dan dalam kes-kes yang mana kereta itu mengesan bahawa pemandu berhasrat melakukan tindakan sengaja, ia akan deactivate dirinya.

Bertentangan dengan tajuk video, kedua-dua lelaki tiada apa-apa dan tiada seorang pun daripada mereka lumpuh dan mereka sama sekali  bukan Pengarah Urusan Volvo Cars.

Volvo Car Malaysia sangat mengesyorkan peniaga, rakan kongsi dan pelanggannya untuk jangan melakukan ujian terhadap manusia sebenar.

City Safety telah diakui menyumbang kepada pemanduan yang lebih selamat di lalu lintas bandar raya yang berat dengan mengelakkan atau mengurangkan pertembungan belakang dengan kenderaan lain dalam brek kelajuan rendah. Sistem ini aktif dalam kelajuan sehingga 50 km / j.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Tolong Berjaga-Jagalah Hujung Minggu Perayaan Ini

Next post

Kenapa Sedan Mercedes-Benz Nampak Serupa?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *