Konsep / Lakaran / Intipan

Sanggup Bayar RM169,888.00 Untuk Kia Stinger?

Harga jualan Kia Stinger di Korea baru sahaja diumumkan pada USD27,000 untuk turbo 2 liter dan lebih USD42,000 untuk pilihan penuh V6 yang menyaingi sedan BMW 4-series di Korea.

Kia Stinger GT adalah kereta yang peminat auto yang telah lama dinanti-nanti. Ia menarik. Ia berkuasa. Ia cepat, walaupun dengan 225bhp enjin 4-silinder. Ia adalah sport sedan pacuan-roda-belakang  dalam dunia di mana pacuan roda depan yang cepat merebak dan ia telah ditanda aras terhadap BMW 4 series oleh pereka dan jurutera.

Kami menganggarkan harga untuk Stinger 2 liter hanya di bawah RM170k dan bagi V6, jika ia datang … .lebih kurang RM199k.

Kia, syarikat yang terkenal dengan kereta pacuan-roda-depan berharga berpatutan, telah memutuskan untuk membina sebuah sedan fastback pacuan-roda-belakang fastback menandingini BMW 4 Series. Kia kini mahu bersaing dalam segmen sedan prestasi dan mereka bersedia untuk pertarungan bermula.

Penampilan Kia Stinger GT seperti sedan prestasi. Ia kacak dan bergaya, dengan menggayakan perkadaran mengingatkan Audi A7 dengan pencerobohan reka bentuk daripada Alfa Giulia baru.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Stinger GT akan menawarkan sama ada 255-kuasa kuda turbocharged 4-silinder dan ini mungkin model yang akan datang ke Malaysia. Berat versi ini hanya 1640kg.

Versi V6 365-hp twin-turbo Kia Stinger sudah pasti tidak akan tiba disebabkan harga yang tinggi, saiz enjin besar dan bayaran cukai jalan Malaysia yang tinggi . Tetapi enjin ini akan membolehkan Stinger untuk memecut 0-100km / h dalam hanya kira-kira 5.1 saat dan mencapai kelajuan maksimum 270km / j.

Previous post

FUJI HEAVY INDUSTRIES Limited Kini Dikenali Sebagai SUBARU CORPORATION

Next post

Festival Toyota Gazoo Racing dan Perlumbaan Vios Challenge Dilancarkan di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *