Gaya Hidup

Kegunaan Dan Pengalaman Sebenar Pikap 4 × 4 Yang Anda Lupa

Warga kota Malaysia sering lupa betapa hebatnya adalah keluar dari bandar sekurang-kurangnya sekali atau lebih baik dua kali sebulan.

Sebaliknya kita  menghabiskan masa di pusat membeli-belah, berpusu-pusu dari kedai ke kedai dan makan makanan yang disediakan jauh di dapur pusat kemudian dihidangkan kepada anda dengan pinggan mangkok mewah. Lebih baik melawat alam semulajadi ……tak payah pergi jauh ke Taman Negara atau memandu 300 kilometer jauh.

Terdapat banyak tempat rekreasi alam semula jadi sekurang-kurangnya 50-60 kilometer dekat rumah anda … ..anda  hanya perlu google

Banyak penghuni bandar Malaysia telah melabur dalam pikap 4 × 4 tetapi tidak pernah menjejak tanah merah atau pun laluan offroad.

Inilah masa untuk anda mengunakan sistem 4 × 4 itu..

Ia bukan hanya kerana minat berkhemah yang patut mendorong anda, tetapi lebih kepada alasan untuk membuat perancangan lawatan seharian, penuhkan pikap 4 × 4 walaupun Land Rover Defender baharu berkilat anda dan terus tuju ke seberapa banyak icut perkhemahan hujung minggu sebanyak mana yang anda boleh.

Ramai bagi alasan yang mereka tidak boleh lakukannya walaupun sekali sebulan.

 Diantara alasan yang di beri:

Tekanan yang semakin banyak di tempat kerja, kehidupan secara umum, komitmen hujung minggu dengan anak-anak,  no bajet dan tidak tahu di mana untuk mencari alatan perkhemahan.

Alasan demi alasan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Walau bagaimanapun, apabila mereka akhirnya keluar juga pergi  berkelah, mereka hampir selalu bertanya kepada diri sendiri mengapa tidak kita lakukan ini lebih kerap?

Itulah kesannya alam semula jadi dan udara segar kepada anda.

Previous post

BMW 740Le xDrive Kini Masuk Pasaran Malaysia

Next post

Mercedes-Benz E-Class Kini Hadir Dalam Versi CKD

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *