Berita Auto

Berakhirlah Sudah Enjin V8 Yang Beraspirasi Semulajadi

Enjin blok besar beraspirasi semulajadi sedang pupus sedikit demi sedikit dan ini semua adalah kerana standard pelepasan, penggunaan bahan api dan pembeli kereta generasi (generasi muda dari komuniti permainan / komputer video) yang membeli hanya dengan melihat kepada angka kuasa kuda dan tork sahaja. Mereka tidak keberatan  dengan ‘paip bunyi’ di dalam kabin bergema dengan V8 tune yang palsu. Kami disebaliknya masih mahukan kuasa mentah dengan raungan V8 yang betul apabila enjin berputar.

V8-2015Mustang

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

V8-2013Porsche panamera GTS

Porsche akhirnya tumbang dan 911 baharu mereka mendapat enjin turbocharged 3 liter. Cayman dan Boxster mendapat enjin 2 liter …… seperti dalam Audi TT. Ford dipasang dengan enjin 2.3 EcoBoost dalam Mustangnya …… dalam banyak-banyak keretanya … dalam MUSTANG. BMW mempunyai 3-Series dengan twin turbo 4 silinder dan enjin yang sama dikongsi dengan 5-Series. Maka kita kehilangan V8 BMW M5 kepada versi turbocharged.

mercedes-benz_e-class2

Mercedes mempunyai E-Class terkini  mereka dengan enjin turbocharged 4-silinder. Enjin ini dikongsi merentasi barisan keretanya dengan penilaian kuasa kuda berbeza. Mercedes E300 tidak mempunyai enjin 6 silinder lagi.

V8-2015Lexus GSF

Jadi, jika anda masih seorang Motorhead dengan keperluan untuk berada di belakang stering enjin V8 beraspirasi semulajadi, apa yang anda akan beli yang baru hari ini? Tidak banyak tetapi kita mempunyai beberapa pilihan untuk anda.

V8-2015Maserati Granturismo1

Berita baik adalah Ford akan menjual anda Mustang dengan enjin V8. Aston Martin masih mempunyai 4.7 liter V8 Vantage di bilik pameran mereka. Walau bagaimanapun, Vantage generasi akan datang adalah berkuasa turbo kembar. Keadaan yang sama juga dengan GTS Porsche Panamera model sebelum yang sekarang adalah dengan kuasa 430bhp V8. Generasi akan datang akan menukarkan V8 ini untuk turbo raksasa.

V8-2015Lexus RCF

Satu-satunya pengeluar kereta Jepun dengan keberanian adalah Lexus dan mereka mempunyai Lexus RC F dengan  enjin 5 liter 467bhp V8 untuk dijual. Jika anda bernasib baik, namun masih ada beberapa stok lama sedan Lexus GS F untuk dijual menggunakan V8 467bhp yang sama.

V8-2015Lexus GSFA

Maserati masih  benar dengan V8 yang paling menghiburkan di dalam GranTurismo mereka.

V8-2015Ferrari 458 Speciale

Kemudian kita ada V8 Ferrari. Duduk kemas di dalam Ferrari 458 Speciale,  enjin 597 bhp adalah yang terakhir daripada enjin semua kuasa semulajadi.

V8-2015Maserati Granturismo

Ya, terdapat beberapa kereta V10 dan V12 yang masih dijual. Tetapi kita mahu melihat hanya V8. Enjin konfigurasi kegemaran kami dan ada yang mengatakan bunyi yang terbaik.V8-2013Porsche panamera GTS1

Previous post

Hyundai Motorsport Akhiri Rally Germany Dengan 2 Di Podium

Next post

Nissan Menyediakan Penyelesaian Untuk Peningkatan Keprihatinan Terhadap Pencemaran Udara

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *