Berita Auto

Nissan Menyediakan Penyelesaian Untuk Peningkatan Keprihatinan Terhadap Pencemaran Udara

Nissan – syarikat di belakang kenderaan elektrik pelepasan sifar paling laris di dunia, Nissan LEAF – hari ini mendedahkan data yang menunjukkan bahawa peningkatan tahap pencemaran udara di bandar-bandar di Eropah adalah bersamaan dengan rasa kesedaran kesihatan baru di kalangan rakyat Eropah. Data menunjukkan bahawa pengguna lebih biasa dengan masalah kesihatan berbanding sebelum ini, dan semakin mencari penyelesaian mereka sendiri untuk membantu mereka “membersihkan” udara di sekeliling mereka.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Carian internet untuk istilah “pembersih udara terbaik” telah meningkat lebih 750 peratus di UK, dengan pakuan carian pada Jun 2016, lebih tinggi daripada yang pernah sejak 10 tahun yang lalu. Rakyat juga ingin tahu tentang kualiti udara di bandar-bandar dan bandar-bandar di mana mereka tinggal, dengan “indeks kualiti udara” istilah carian melihat pertumbuhan luar biasa 750 peratus dan frasa “fakta pencemaran udara” sehingga 350%.

Kualiti udara di seluruh Eropah masih membimbangkan, Nissan telah meningkatkan komitmennya ke sifar pelepasan, teknologi meneroka yang akan menyumbang ke arah persekitaran yang lebih hijau, lebih mapan. Beyond pengeluaran kereta elektrik sepenuhnya Nissan LEAF dan e-NV200, Nissan telah mengumumkan perkongsian besar dengan pembekal tenaga Enel untuk percubaan teknologi  kenderaan ke grid di seluruh Eropah yang akan menjadikan kenderaan elektrik kepada unit-unit tenaga mudah alih bersih, dapat meletakkan tenaga semula ke dalam grid serta mengambil daripadanya.

Dengan World Health Organization baru-baru ini mengisytiharkan bahawa lebih daripada 80 peratus daripada penduduk yang tinggal di kawasan bandar yang memantau pencemaran udara terdedah kepada tahap kualiti udara yang melebihi had WHO, masalah ini adalah satu yang global.

Menurut laporan baru-baru ini, pasaran pembersih udara global dijangka melebihi $ 59 bilion menjelang 2021, dengan peningkatan tahap pencemaran dan berkembang kesedaran kesihatan di kalangan pengguna memacu trend ini. Akibatnya, pengguna membuat pilihan gaya hidup baru untuk melindungi kesihatan mereka.

Sejak dua tahun yang lalu, udara yang tidak berkualiti telah mengancam menutup ibu kota utama kerana masalah kesihatan menggunung. Nissan telah merintis pasaran kenderaan elektrik tulen sejak pengenalan elektrik 100 peratus, pelepasan sifar Nissan LEAF pada tahun 2010. Dengan tumpuan kepada membawa penyelesaian Mobiliti Pintar kepada orang ramai, kini terdapat lebih daripada 228,000 Nissan LEAF di jalan raya di seluruh dunia dan hampir 60,000 di Eropah.

Previous post

Berakhirlah Sudah Enjin V8 Yang Beraspirasi Semulajadi

Next post

Tawaran Automotive Menarik di Naza Group Merdeka Auto Fair 2016

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *