Gaya Hidup

Shell V-Power Berkerja Macam Mekanik Untuk Engine Anda

Bagi kebanyakan pemandu hakikat bahawa anda servis kereta anda pada masanya dan menggunakan minyak enjin yang terbaik seolah-olah cukup untuk menjaga enjin anda sihat dan berjalan lancar untuk bertahun-tahun pemilikan. Ia tidak semudah itu. Bukan sahaja minyak enjin yang baik dan servis mengikut jadual diperlukan. Anda perlu juga menggunakan bahan api yang terbaik untuk menjaga enjin bebas daripada karat dan karbon deposit (lebih dikenali sebagai gunk).

shell v-power2

Prestasi enjin boleh terjejas dalam beberapa cara, daripada karat dan kakisan bahagian geseran logam  berlebihan dalam silinder atas. Tetapi salah satu daripada sebab-sebab yang paling biasa kehilangan prestasi ialah, bahan api. Walaupun bahan api yang berkualiti tinggi boleh meninggalkan deposit karbon yang terbentuk pada bahagian-bahagian enjin utama, memakan prestasi. Dan setiap bahagian enjin memberi kesan kerugian prestasi dengan cara yang berbeza, dari kuasa kuda dikurangkan kepada ekonomi bahan api menurun.

Gunkt atau karbon deposit boleh membina pada injap pengambilan dan penyuntik bahan api dan boleh membuat kerja-kerja enjin anda kurang cekap. Ia adalah sama seperti hati manusia. Jika anda makan makanan berlemak dan tidak bersenam, gunk mengumpul pada dinding hati arteri anda dan kadar pam jantung anda perlahan bila lebih ‘gunk’ terkumpul di sepanjang dinding, yang seterusnya melemahkan anda.

Kakisan disebabkan oleh lembapan dan bahan pencemar lain yang boleh masuk ke dalam tangki minyak kereta anda. Ia boleh memberi kesan kepada pam bahan api kenderaan, talian bahan api dan penyuntik bahan api. Tambahan pula, pembentukan zarah daripada proses menghakis seperti pengaratan permu

shell v-power

Jadi, apa penyelesaiannya? Anda tidak perlu melawat mekanik anda atau menghabiskan wang yang banyak untuk menyelesaikan masalah ini.

Hanya isi kereta anda dengan hanya Shell V-Power yang mempunyai bahan tambahan dalam yang mampu untuk melindungi enjin anda daripada kekotoran yang melekat dan kakisan dengan membersihkan secara aktif enjin daripada deposit gunky enjin dan membentuk satu lapisan perlindungan pada permukaan logam, membantu untuk mencegah kakisan komponen sistem bahan api akhirnya memberi kuasa yang lebih kepada kenderaan.

Senangkan? Hanya gunakan Shell V-Power dari hari ini dan rasakan perbezaan dalam setiap drive yang anda ambil.

 

Previous post

Ini Dia Renault Mégane Grand Coupé Baru!

Next post

Honda Guna Magnet Motor Kenderaan Hibrid Pertama Dunia Tanpa Elemen Rare Earth Berat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *