Gaya Hidup

Kia Sportage Menang Kajian Kenderaan Boleh Dipercayai J.D.Power

Kia Sportage telah mengambil satu lagi anugerah untuk kualiti dan kebolehpercayaan, mendapat tempat pertama dalam J.D. Power Vehicle Dependability Study 2016. Hasilnya datang hanya enam minggu selepas Sportage melengkapkan ujian ketahanan 100,000 kilometer dijalankan oleh majalah kereta Jerman, Auto Motor und Sport, di mana ia menjadi kereta pertama dalam sejarah penerbitan itu untuk melengkapkan ujian tanpa satu kesalahan langsung.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610
 J.D. Power’s Vehicle Dependability Study, kajian kualiti produk jangka panjang, Sportage generasi ketiga muncul juara dengan jumlah kesalahan-kesalahan yang paling rendah kerana, diukur oleh J.D. Power dalam masalah setiap 100 kereta (PP100). Keputusan Sportage sebanyak 45 PP100 bukan sahaja menyebabkan kemenangan dalam segmen SUV kompak, tetapi juga meletakkan kereta yang pertama di kalangan 68 model daripada 24 pengeluar dalam ranking keseluruhan. Sportage, merupakan model terlaris Kia Eropah, mencatatkan kelebihan 13 mata ke atas kereta tempat kedua.
Kia Sportage tidak menunjukkan sebarang kelemahan dalam mana-mana disiplin dan kategori untuk Bahagian Luar, Interior, pendingin hawa dan mencapai penilaian yang terbaik daripada mana-mana kereta dalam penyiasatan. Kajian Kenderaan Boleh Dipercayai diadakan setiap tahun dan kajian kepuasan jangka panjang terbesar pemilik kereta Jerman.
Previous post

Pandu Uji: Proton Perdana Baharu

Next post

Mazda SKYACTIV 2 Sudah Mula Keluar & HCCI Dalam Perancangan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *