Gaya Hidup

Kereta Jaguar Akan Berkomunikasi Dengan Kereta-Kereta Lain Tidak Lama Lagi

Pemandu akan dimaklumkan bahawa kenderaan kecemasan sudah dekat – lama sebelum mereka melihat atau mendengarnya. Jaguar Land Rover merancang untuk mewujudkan lebih daripada 100 kenderaan penyelidikan dalam tempoh empat tahun yang akan datang, untuk membangun dan menguji pelbagai teknologi Connected dan Autonomous Vehicle (CAV). Kereta-kereta  penyelidikan yang awal akan dibawa ke laluan ujian 41 batu baharu di lebuh raya dan jalan-jalan bandar di seluruh Coventry dan Solihull akhir tahun ini.

jaguar_f-type_svr_10

 

Ujian awal akan melibatkan kenderaan-ke-kenderaan dan teknologi komunikasi kenderaan-ke-infrastruktur yang akan membolehkan kereta untuk bercakap antara satu sama lain dan tanda-tanda jalan, gantri atasan dan lampu isyarat. Perkongsian data antara kenderaan akan membolehkan kereta masa hadapan berhubung untuk bekerjasama dan bekerja bersama-sama untuk membantu pemandu dan membuat penukaran lorong dan persimpangan simpang mudah dan selamat.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610

 

Teknologi berhubung dan automatik kami boleh membantu meningkatkan aliran trafik, mengurangkan kesesakan dan potensi kemalangan. Kami juga akan meningkatkan pengalaman memandu, dengan pemandu boleh memilih seberapa banyak sokongan dan bantuan yang mereka perlukan. Dalam trafik, sebagai contoh, pemandu boleh memilih autonomi membantu sepanjang bahagian membosankan atau tekanan perjalanan.

Tetapi apabila seorang pemandu bersemangat memberi tumpuan sepenuhnya kepada menikmati keseronokan jalan terbuka, teknologi baru kami masih wujud dan akan bekerja di latar belakang untuk membantu memastikan mereka selamat. Kerana kereta pintar akan sentiasa berjaga-jaga dan tidak pernah terganggu, ia boleh membimbing anda melalui kerja-kerja jalan dan mengelakkan kemalangan.

Jika anda minat memandu, bayangkan dapat menerima amaran bahawa ada bahaya yang tak dapat dilihat atau dengar atau di selekoh buta. Sama ada ia kereta yang dipakir atau ambulans menuju jalan anda, anda boleh perlahan, lalui bahaya tanpa kekecohan dan meneruskan perjalanan anda. Masa depan akan datang meriah untuk pemandu kereta … atau … terlalu rumit!

 

 

Previous post

Renault Mulai Kerja Program Pilot Carsharing Dengan Perkhidmatan Mobility Renault Baharu

Next post

Memperkenalkan MINI JCW Pro Edition Baharu.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *